با بهره برداری ا طرح انقال آب در شهرهای نکا و بهشهر, مشکل کمبود و افت فشار آب پنج هزار و 500 خانوار از ساکنان این دو شهر در فصل تابستان مرتفع خواهد شد.

enteghal-ab-neka5

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری مازندران ، با بهره برداری از این طرح یک حلقه چاه در شرق مازندران با توان تامین آب به ظرفیت ۸۰ لیتر در ثانیه حفر ، تجهیز و وارد مدار بهره برداری شد.

 

 

برای اجرای این طرح که هفت میلیارد ریال هزینه داشت ، خط انتقال آب به طول ۶۵۰ متر و خط انتقال نیرو به قدرت ۱۳۰ کیلووات احداث و تکمیل شد.

 

با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود و افت فشار آب پنج هزار و ۵۰۰ خانوار از ساکنان شهرهای نکا و بهشهر در فصل تابستان برطرف شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران نیز در این مراسم گفت : با این که میزان بارندگی در استان از میانگین کشوری بالاتر است ولی ذخیره سازی آب در گذشته چندان جدی نگرفته نشد.

 

ذبیح الله ذاکری با اشاره به افزایش جمعیت ، کاهش بارندگی و نیز کاهش میزان آب سفره های زیرزمینی بر ضرورت مهار آب های سطحی و لزوم استفاده از آن تاکید کرد.

 

وی به بهره مندی تنها ۱۰ درصد جمعیت مازندران از طرح جمع آوری فاضلاب اشاره کرد و گفت : هزینه اجرای طرح های فاضلاب در مازندران به دلیل کمبود و گرانی زمین بیشتر از سایر استان هاست.

 

ذاکری از اتمام فاز اول مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب شهر بهشهر خبر داد و افزود : در صورت دریافت ردیف اجرایی ، عملیات اجرای فاضلاب این شهر در سال آینده آغاز می شود.

 

وی همچنین از پایان یافتن فاز اول مطالعه طرح جمع آوری فاضلاب شهرهای نکا و گلوگاه خبر داد.