احمدی گفت: بیش از 70 روستای بالادست و هزارجریب نکا از شبکه گازرسانی محروم هستند و به‌زودی شاهد رونق و شکوفایی و بهره‌مندی روستاهای کوهستانی شهرستان از نعمت گاز خواهیم بود

بیش از 70 روستای بالادست و هزار جریب از نعمت گاز بی بهره هستند

 

 

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی فرماندار نکا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای بالادست و هزارجریب نکا از اسفند ماه سال گذشته با حضور مدیرعامل گاز استان مازندران در هزارجریب نکا عملیاتی شد و با برنامه‌ریزی در دست اقدام است.

 

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۰ روستای بالادست و هزارجریب نکا از شبکه گازرسانی محروم هستند، افزود: در بخش هزارجریب از ۶۳ روستای موجود، تنها ۲ روستای چلمردی و خیرآباد از شبکه گازرسانی بهره‌مند هستند و با برنامه‌ریزی که از سال قبل انجام شده و گازرسانی به روستاهای مناطق کوهستانی، به‌زودی شاهد رونق و شکوفایی و بهره‌مندی روستانشینان از نعمت گاز خواهیم بود.

 

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید گازرسانی به روستاها را با اولویت در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: گازرسانی به روستاهای کوهستانی نکا نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مسؤولان در دولت تدبیر و امید بود که از طریق لوله‌گذاری در حال انجام است.

 

این مسؤول با اشاره به اقدامات اولیه برای انتقال گاز به روستاهای کوهستانی نکا از سال گذشته در این منطقه از مازندران، گفت: با عملیاتی شدن این پروژ‌ه‌ها در مناطق کوهستانی، بخش زیادی از روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و شاهد شکوفایی همه‌جانبه در این مناطق خواهیم بود.

 

احمدی افزود: هم‎‌‌اکنون گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دست اجراست که تا سال آینده گازرسانی به این روستاها بسیاری از مشکلات ناشی از سوخت در مناطق کوهستانی در فصل سرما کم می‌شود و مردم از آسودگی خاطر بیشتری برخوردار خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرحله نخست عملیات اجرایی طرح گازرسانی به مناطق بالادست و هزارجریب نکا در حال انجام است که به گفته مدیرعامل گاز استان مازندران، با پایان یافتن مطالعه گازرسانی به مناطق هزارجریب و با تقویت این خط تغذیه تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۵۰ روستای مناطق بالادست هزارجریب در شهرستان‌های نکا و بهشهر در شرق استان مازندران از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 

فرماندار نکا با اعلام اینکه همه تلاش دولت و مسؤولان برای ایجاد رفاه بیشتر در جامعه و کاهش مشکلات به خصوص در بین اقشار آسیب‌پذیر و محروم است، افزود: رفع مشکلات اقشار محروم جامعه از وظایف مهم دستگاه‌های مختلف است که باید در کنار نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی در این راستا اقدام شود.

 

این مسئول گفت: بیش از ۶۰ روستای بخش هزارجریب و ۱۰ روستای بالادست بخش مرکزی شهرستان نکا از نعمت گازرسانی بی‌بهره هستند که این مسأله یکی از محرومیت‌ها بوده است که براساس اعلام شرکت گاز مازندران مبنی بر پیگیری برای نهضت گازرسانی به مناطق فاقد گاز در استان مازندران، گازرسانی به این روستاها نیز به صورت جدی در دست اقدام است.