دکتر قاسم جان بابایی صبح شنبه در بازدید از ساختمان دیالیز و بخش سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) نکا با اشاره به عدم مطابقت جمعیت شهرستان با بیمارستان امام حسین اظهار داشت: بیمارستان امام حسین (ع) نکا با دارا بودن 32 تخت و بخش های مختلف اعمم از پاتولوژی ، دیالیز ، سی تی اسکن و سایر بخش ها پاسخگوی جمعیت یکصد و ده هزار نفری شهرستان نیست در واقع فضای بیمارستانی با جمعیت سطح شهرستان مطابقت کافی را ندارد.

 

janbabaee1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تابلو ونمای مناسب هر بیمارستانی در اورژانس خلاصه می شود لذا در این راستا تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) نکا باید در اولویت قرار گیرد.

 

به گزارش شرق پرس، دکتر قاسم جان بابایی صبح شنبه در بازدید از ساختمان دیالیز و بخش سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) نکا با اشاره به عدم مطابقت جمعیت شهرستان با بیمارستان امام حسین اظهار داشت: بیمارستان امام حسین (ع) نکا با دارا بودن ۳۲ تخت و بخش های مختلف اعم از پاتولوژی ، دیالیز ، سی تی اسکن و سایر بخش ها پاسخگوی جمعیت یکصد و ده هزار نفری شهرستان نیست در واقع فضای بیمارستانی با جمعیت سطح شهرستان مطابقت کافی را ندارد.

وی افزود: کمبود فضای فیزیکی بخش های بیمارستان از جمله معضلات و مشکلات اساسی بیماران شهرستان بوده که باید نسبت به این امر با تخصیص اعتبارات فزون تر  اهتمام جدی ورزیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بیماران دیالیزی شهرستان نکا تصریح کرد: بیش از ۸۵ بیمار دیالیزی در سطح شهرستان و روستاهای اطراف وجود داشته که به دلیل نبود بخش دیالیز در سطح شهر به الجبار هفته ای سه بار به بیمارستان های همجواری در ساری و بهشهر مراجعه کنند.

جان بابایی ادامه داد: با افتتاح این پروژه و افزودن ۱۲ تخت دیالیز به بیمارستان امام حسین نکا مشکلات و دغدغه های بیماران برطرف و مرتفع شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از بخش سی تی اسکن در شهرستان نکا اقدامات تشخیص  و امنیت را برای پزشکان جهت درمان بیماران در همین بیمارستان ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان مشکلات بیمارستان امام حسین (ع) نکا گفت: تجهیز بخش های بیمارستان ، بهبود کیفیت هتلدینگ و جداسازی بخش اورژانس از بخش های اداری از جمله مشکلات عدیده بیمارستان امام حسن (ع) است که باید به زودی جهت افزایش رضایتمندی بیماران برطرف شوند.

جان بابایی اذعان داشت: عدم برخورداری از فضای فیزیکی مناسب و اورژانس به عنوان بارزترین مشکلات بیماران به شمار می آید در واقع تابلو و نمای هر بیمارستانی در اورژانس خلاصه می شود که در این امر اگر پروژه اورژانس بیمارستان نهایی و تکمیل شود قطعا شاهد مراجعات بیشتری در این مرکز خواهیم بود.

وی یاد آور شد: این بیمارستان توانایی پوشش همه بیماران سطح شهرستان را نداشته و به مرور زمان سبب هجرت بیماران به سمت و سوی شهرستان های مجاور می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نه خانه بهداشت در سطح شهرستان نکا اظهار کرد: نه خانه بهداشت با قدمت بیش از ۲۵ سال در سطح شهرستان فعالیت می کنند که با رایزنی های انجام شده این منابع گسترده تر و افزایش می یابد.

دکتر جان بابایی متذکر شد: خوشبختانه از منابع اعتبارات استانی درصدی جهت بهبود کیفیت هتلدینگ و امکانات رفاهی بیماران قرار گرفته است.مشکلات بیماران دیالیز شهرستان نکا مرتفع شد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) نکا گفت: با افتتاح بخش دیالیز و سی تی اسکن در شهرستان مشکل عدیده بیماران دیالیزی نکا برطرف شد.

علیرضا خانجانی با اشاره به ضریب اشغال بیمارستان امام حسین (ع) نکا بیان داشت: بیمارستان امام حسین (ع) از منظر کمی وکیفی با توجه به حجم ، اندازه و تعداد تخت های مصوب به عنوان یکی از مراکز شلوغ و پرتردد در سطح استان به شمار می آید  به طوری که ضریب  اشغال ۹۷ درصد در سال ۹۰ ، ۱۰۵ و ۱۰۹ درصد در سال های ۹۱ و ۹۲ و همچنین ضریب اشغال ۱۳۰ درصد را در سال ۹۳ به خود اختصاص داد.

وی افزود: این بیمارستان با مراجعه بیش از  هزار ۳۰۰ نفر در سال های ۹۱ و۹۲  به عنوان یکی از مرکز کیفی شناخته شد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) نکا با اشاره به درجه کیفی بیمارستان تصریح کرد: بیمارستان امام حسین (ع) نکا  از درجه سه سال ۸۹ به درجه دو در سال ۹۰ و در نهایت به در یک و درجه عالی در سال ۹۱ ارتقا یافت.

خانجانی گفت: این بیمارستان توانسته در طی دو سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره حاکمیت بالینی در بین ۱۷ بیمارستان غیر آموزشی در سطح استان شود.

وی دیجیتالی نمودن پرونده های پزشکی ، رتبه خوب در کمیته های بیمارستانی از جمله کمیته اقتصاد سلامت و دفتر بهبود کیفیت ، ارتقا در شاخص های کیفیتی و جراحی های سنگین همانند تعویض مفصل ران و مفصل زانو ، جراحی عروق ، افتتاح واحدهای مختلف سی سی یو ، پاتو لوژی و دستگاه های اکسیژن ساز را از دیگر افتخارات کیفی و پیشرفت های بیمارستان امام حسین در طی چند سال اخیر برشمرد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) نکا اجرای طرح تحول سلامت را زمینه خدمات رسانی فزون تر به بیماران و افزایش کمی وکیفی بسته های خدمتی دانست و همچنین متذکر شد: بیمارستان امام حسین (ع) نکا در بسته های خدمتی همانند ارتقای هتلینگ از بیمارستان های پیشرو استان شناخته شد.

خانجانی با اشاره به افتتاح بخش دیالیز و سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) افزود: این ساختمان با اعتباری بالغ بر پنجاه میلیارد ریال توسط دو خیر نکایی احداث و تکمیل شد.

وی یاد آور شد: با افتتاح این پروژه در سطح شهرستان بخش اعظمی از مشکلات بیماران دیالیزی درحوزه درمان و سلامت برطرف شد.

اسمعیل محمودیان رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا در ادامه نبود بخش دیالیز و سی تی اسکن را از جمله مشکلات بارز شهرستان نکا دانست که رویدادهای زیان باری را برای بیماران رقم زده است.

وی افزود: با وجود کمبود فضای درمانی در سطح بیمارستان با کمک خیرین این فضاها گسترده تر و زمینه احداث بخش های جدید در این مرکز فراهم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به احداث کلینیک تخصصی در بیمارستان امام حسین (ع) تصریح کرد: این ساختمان بهره برداری شده تنها مختص به دیالیز و سی تی اسکن نبوده بلکه زمینه مناسبی در چهار  الی پنج طبقه به عنوان کلینیک تخصصی را دارا است در واقع با محیا کردن چنین فضایی در این مکان بخش اعظمی از حوزه سلامت شهرستان مرتفع می شود.