محمدرضا محمودی با بیان اینکه امسال تابستان سختی را پیش‌رو داریم، اظهار کرد: با آمدن نام مازندران اعتقاد مردم بر این است که این استان نباید با مشکل آب مواجه باشد، ولی حقیقت چیز دیگری است.

kambod-ab-kavir1 

 

 

به گزارش شرق پرس معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: امسال تابستان سختی پیش‌رو داریم که این موضوع مستلزم همکاری مردم است.

 

 

محمدرضا محمودی  در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان ساری، با بیان اینکه امسال تابستان سختی را پیش‌رو داریم، اظهار کرد: با آمدن نام مازندران اعتقاد مردم بر این است که این استان نباید با مشکل آب مواجه باشد، ولی حقیقت چیز دیگری است.

 

 

وی بیان کرد: ۱۵ درصد از مساحت مازندران قابلیت استفاده آب سالم و بهداشتی از سفره‌های زیرزمینی را دارد که دهانه رودخانه‌های بزرگ هستند و بقیه به‌دلیل اینکه کوهستان و دشت هستند، این قابلیت را ندارند.

 

 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال شش درصد بارندگی و ۴۶ درصد آورد رودخانه‌ها در حوزه دشت‌ها کاهش داشته است، به همان میزان آب در سفره‌های زیرزمینی ذخیره نمی‌شود.

 

 

محمودی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آب شرب از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود و از این وضعیت بسیار متاثر هستیم، ادامه داد: ۲۰ میلیون مترمکعب ناشی از خشک‌سالی روی آب شرب تاثیر می‌گذارد.

 

 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون مترمکعب آب شرب کم داریم، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های در دست اجرا توسط شرکت آب منطقه‌ای، امسال بخش اعظمی از این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

 

 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با تاکید بر اینکه امسال تابستان سختی داریم که این موضوع مستلزم همکاری همه مردم است، گفت: مردم با ما همکاری کنند، به‌دلیل اینکه مازندران با توجه به قابلیت‌ها در این فصل سه برابر، افزایش جمعیت پیدا می‌کند که در این شرایط شبکه این توانایی را ندارد که در ایام تعطیلات ممکن است شبکه آب‌رسانی با افت فشار یا قطعی مواجه شود.