شهردار بهشهر گفت: تاخیر در بهره برداری از پروژهای عمرانی منجر به صرف هزینه مازاد، کاهش سود و از دست دادن فرصت ها می شود که شناخت عوامل تاخیر توسط واحد فنی و شهرسازی شهرداری ضروری است .

 

 تعلل پیمانکاران در اجرای طرح های عمرانی را نمی پذیریم

 
شهردار بهشهر گفت : تعلل پیمانکاران در عقب ماندگی اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی به دلیل نیاز فراوان شهر به تکمیل این طرح ها ، پذیرفتنی نیست .

 

به گزارش شرق پرس حمید آزموده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : تاخیر در بهره برداری از پروژهای عمرانی منجر به صرف هزینه مازاد، کاهش سود و از دست دادن فرصت ها می شود که شناخت عوامل تاخیر توسط واحد فنی و شهرسازی شهرداری ضروری است .

 

وی بیان کرد : فرصت زیادی تا پایان فصل گرما باقی نمانده است و به دلیل آب و هوای بارانی مازندران ، امکان اجرای طرح های عمرانی در نیمه دوم سال به دلیل بارش های مکرر باران ، بسیار سخت و دشوار است .

 

شهردار بهشهر افزود : در روند تکمیل و احداث پروژه های عمرانی و شهرسازی عوامل طبیعی ،بحران و حوادث غیر مترقبه دخالت دارد که هر یک از آنها می تواند نقش تعیین کننده ای در پیشرفت یا عقب ماندگی پروژه ها داشته باشد .

 

آزموده به مراحل اجرای ساماندهی مسیر سیلاب رودخانه کوهی خیل به عنوان یکی از مراکز اصلی وقوع سیل سال های اخیر بهشهر اشاره کرد و گفت : تاکنون هیچ اعتبار استانی برای ساماندهی مسیر سیلاب در کوهی خیل به شهرداری تخصیص داده نشده اما نسبت به تکمیل و اتمام این عملیات اصرار داریم و تلاش می کنیم قبل از شروع فصل بارش ، این طرح را به پایان برسانیم .

 

وی گفت : موفقیت در پروژه های عمرانی و شهرسازی بستگی به برقراری تعادل مناسبی بین سه عامل مهم، منابع مالی ، زمان بدون اتلاف وقت و رخ ندادن حادثه و همچنین توان پیمانکار دارد که نظارت دقیق و شبانه روزی کارشناسان ،عامل ایجاد تعادل نسبی و عامل تسریع در اجرای طرح های عمرانی خواهد شد .