علیرضا کوچکی نائب رئیس شورای شهر بهشهر گفت: شورا و شهرداری منتظر طرح های بهتر و مناسب با برجسته شدن نام میانکاله بهشهر در شرق مازندران هستند تا طرح تمبر مورد نظر انتخاب تا نسبت به چاپ ملی و رونمایی از ان اقدام گردد

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس نشست گردشگری با حضور صاحب نظران در عرصه محیط زیست و گردشگری شهرستان بهشهر در ساختمان شورای اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهرستان بهشهر علیرضا کوچکی در خصوص پتانسیل و بحث گردشگری بهشهر گفت : در طی دوسال فعالیت شورا طرح های پیشنهادی گردشگری از سوی شورا مطرح گردید که از این میان با پیگیری های آن مواردی به نتیجه رسید و در حال حاضر روند اداری آن طی می شود.

 

shora-behshahr2

 

 

علیرضا کوچکی اظهار کرد: روز ملی میانکاله ، مسیر پیاده روی جنگلی ، نگهداری و محافظت از عباس آباد بهشهر از طرح های پیشنهادی کمیسیون گردشگری شورا می باشد . ثبت روز ملی میانکاله در تقویم ملی کشور برای نشان دادن اهمیت این تالاب بین المللی و جذب گردشگر بسیار موثر است که بزودی در ۲۷ دی ماه را روز میانکاله در تقویم ها خواهیم داشت.

 

 

وی افزود : تالاب میانکاله فرودگاه پرندگان مهاجر سیبری است که در دی ماه بیشترین مهاجرت این پرندگان به این تالاب صورت می گیرد و ۲۷ دی ماه نیز روز زیست کره در تقویم ملی می باشد  که از جمله دلایلی بر انتخاب این روز بنام میانکاله بودند تا بتواند زمینه توجه بیشتر به این منطقه ارزشمند زیست محیطی فراهم آید.

 

 

کوچکی از برنامه ریزی این شورا برای فراهم آوردن امکانات جذب طبیعت گرد و گردشگر در میانکاله خبر داد و افزود : میانکاله بهشهر  از بهترین پتانسیل های گردشگری استان مازندران بشمار می آید ، میانکاله ظرفیت زیادی برای طبیعت گردی دارد که لازم است با اولویت حفظ این زیستگاه ارزشمند،فرصت های مناسب شغلی در این منطقه ایجاد شودو برای گردش گردان میانکاله اتوبوس ویژه ای  به صورت واگن و قطاری در حال طراحی می باشد.

 

 

کوچکی ادامه داد : توجه به صنعت گردشگری و شناسایی ظرفیت ها در منطقه میتواند بهشهر را نسبت به شهر های شمالی خاص کند.

 

 

وی همچنین در رابطه با طرح پیشنهادی مسیر پیاده روی جنگلی اظهار داشت : دیده می شد که بیشتر شهروندان ما از نداشتن یک مسیر پیاده روی جنگلی رنج می برند به همین خاطر طرح مسیر پیاده روی سنگ نو از طرف شورا مطرح گردید که از انتهای محل کوه خیل تا آبشار سنگ نو با رعایت مسائل زیست محیطی و کسب مجوز های منابع طبیعی اقدام خواهیم کرد ، در همین راستا هماهنگی و صحبت های اولیه را با مشاور طرح ژئو پارک قشم و کیش که در مرحله اجرایی این طرح می باشد صورت پذیرفت.

 

 

وی افزود : بهشهر با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان در زمینه جذب گردشگر، همچنان شهری ناشناخته در کشور است که با استفاده درست از این ظرفیت ها می توان بهشهر را به شهر شناخته شده در کشور تبدیل کرد و بخشی از مشکل کمبود فرصت های شغلی را از بین برد.

 

 

 این عضو شورا بهشهر  در پایان بیان کرد : با توجه به فراخوان اعلام شده جهت طراحی طرح تمبر ویژه روز میانکاله در ۲۷ دی ماه ، با وجود هنرمندان زبردست بهشهری تنها دو طرح تمبر میانکاله ارائه گردید که شورا و شهرداری منتظر طرح های بهتر و مناسب با برجسته شدن نام میانکاله بهشهر هستند تا طرح تمبر مورد نظر انتخاب تا نسبت به چاپ ملی و رونمایی از ان اقدام گردد.

خبرنگار : محمد رضا ضابط