حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه گفت: 15 دستگاه گوهرتراش به ارزش 15 میلیون تومان در قالب وام کارانگیزی در اختیار 15 زن سرپرست زیر پوشش این نهاد در شهرستان گلوگاه قرار گرفت که زیر نظر مربیان مجرب به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

 

 

به گزارش شرق پرس, مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای این شهرستان، بازدیدی از کارگاه “تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی” ویژه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش نهاد کمیته امداد گلوگاه داشتند.

 

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلوگاه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با  فارس در این شهرستان، گفت: با همکاری کمیته امداد و مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای گلوگاه، ۱۵ بانوی سرپرست خانوار با هزینه کمیته امداد در کلاس آموزش تراش سنگ‌های قیمتی شرکت کردند.

 

 

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه اظهار کرد: ۱۵ دستگاه گوهرتراش به ارزش ۱۵ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب وام کارانگیزی در اختیار ۱۵ زن سرپرست زیر پوشش این نهاد قرار گرفت که زیر نظر مربیان مجرب به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

 

 tarash-sang-galogah2

 

 

وی با تقدیر از تعامل خوب مدیر و پرسنل مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه با کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان، افزود: تعمیرات خودرو و لامپ‌های کم‌مصرف، کشت گیاهان دارویی، خیاطی و آرایشگری از جمله رشته‌هایی است که مددجویان ما در این مرکز مهارت لازم را می‌آموزند.   

 

 

عضو شورای اداری شهرستان گلوگاه با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) گلوگاه در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست استانی در پرداخت تسهیلات شده است، گفت: سال گذشته ۸۶۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد توانستند با پرداخت هزینه ۶۰ میلیون تومانی کمیته امداد، مهارت‌های مختلف فنی و حرفه‌ای را یاد بگیرند.

 

 

 

این مسئول بیان کرد: از این تعداد، ۱۹۷ نفر نیز تسهیلات توان‌افزایی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را در بخش مشاغل خانگی دریافت کردند.

 

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های خوب کارگروه اشتغال شهرستان گلوگاه در سال‌جاری، ضمن قدردانی از بانک‌های عامل، از آنها درخواست کرد که امسال نیز همانند سال‌ گذشته برای رفع فقر، محرومیت و اشتغال جوانان بیکار همکاری خود را با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلوگاه ادامه دهند.

 

 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گلوگاه نیز در گفت‌وگو با  فارس در گلوگاه، گفت: اقتصاد مقاومتی از فرمایشات مهم مقام معظم رهبری است که در چند سال گذشته با تاکیدات زیادی بیان شده و در این راستا مجموعه فنی و حرفه‌ای نیز سعی کرده است تا با ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های جدید و به‌روز گامی در این راستا بردارد.

 

 

tarash-sang-galogah1

 

رامین کیانی اظهار کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از اهداف عالی کمیته امداد امام خمینی (ره) است، لذا در راستای همکاری‌های بین‌بخشی با این نهاد تعامل داریم تا بانوان علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بتوانند با گذراندن دوره‌های آموزشی، به اشتغال‌زایی پرداخته و کانون خانواده را نیز حفظ کنند.

 

 

 

وی گفت: تراش سنگ‌های ‌قیمتی و نیمه‌قیمتی توسط اساتید مجرب به مدت چهار ماه و در ۳۴۸ ساعت در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گلوگاه، به زنان سرپرست خانوار آموزش داده می‌شود.

 

 

مدیر مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهدای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه تصریح کرد: این آموزش‌ها، بازارمحور بوده و به‌ترتیب شامل زنجیره آموزش ـ تولید ـ بازاریابی ـ فروش است و بازار آن نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) گلوگاه، فنی و حرفه‌ای یا اساتید و مربیان مهیا می‌شود.

 

 

به گزارش فارس، مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای گلوگاه هر چند از مراکز نوپای استان مازندران است اما با گذشت یک‌سال از راه‌اندازی، در سال نخست توانست از بین ۲۰ مرکز فنی‌وحرفه‌ای استان به رتبه پنجم دست باید و تاکنون نیز حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در کارگاه‌های مختلف آن شرکت کرده و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را آموختند.