احمدی فرماندار نکاء با اشاره به خسارات 30 تا 100 درصدی توفان شب گذشته در هزارجریب این شهرستان افزود؛ با کمک جمعیت هلال احمر و بنیاد مسکن خسارت دیدگان اسکان موقت یافتند .

tofan51478

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : همچنین بام منازلی که در این بخش بر اثر توفان خسارت دیده بود با پوشش پلاستیکی به طور موقت پوشانده شد تا بموقع بازسازی و مرمت شود.

 

فرماندار نکا گفت : توفان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد به این روستاها خسارت وارد کرد و برق تعداد زیادی از روستاهای این منطقه هم قطع شد.

 

وی افزود : همچنین توفان باعث شکسته شدن درختان داخل محدوده روستاها و آتش سوزی موقت شد که بر اثر آن مراتع و اراضی جنگلی حاشیه مناطق روستایی هم خسارت دید .

 

او ادامه داد : با همکاری اداره برق شهرستان ، هم اکنون روشنایی به تمام روستاهای توفان زده برگشت و امکانات اولیه نیز در اختیار روستائیان قرار داده شد.

 

فرماندار نکا گفت : گروه های هلال احمر و بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز برای خدمات رسانی به روستاییان و برآورد میزان خسارت های ناشی از توفان و چگونگی مرمت زودهنگام واحدهای خسارت دیده به اعزام شدند.

 

وی افزود : بزودی خسارت های ناشی از توفان برآورد و برای جبران در اختیار ستاد مدیریت بحران استان مازندران قرار داده می شود .

 

بر اساس گزارش منابع رسمی بلایای طبیعی در نیمه اول امسال افزون بر سه هزار میلیارد ریال در مازندران خسارت بر جای گذاشت. حدود ۱۰ درصد این خسارت ها ناشی از توفان اوایل مهرماه سال جاری در ۱۱ شهرستان استان بود .

 

توفان چهارشنبه شب به دستکم هفت روستای بخش هزار جریب نکا خسارت وارد کرد.