سخرانی رئیس جمهور در سازمان ملل, ازدواج های آسان, هفته دفاع مقدس و... از جمله مسائلی بود که خطیبان جمعه شهرستان های شرق مازندران مطرح کردند.

 

namazjomee

به گزارش شرق پرس خطیبان جمعه این هفته شهرستانهای شرقی مازندرانی مسائلی مانند مذاکرات هسته ای, سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل هفته دفاع مقدس و همچنین ازدواج های آسان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه را مطرح کردند.

 

 

tabarssii

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ساری اظهار داشت: برای داشتن زندگی مناسب باید فرمایشات قرآن را در زندگی روزمره خویش به‌کارگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای زندگی مناسب از سیره و روش زندگی پیامبران الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: زندگی سالم انسانی تنها در گرو بهره‌برداری از منویات اسلام است.

 

طبرسی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس تنها منحصر به افراد و گروه خاصی نبود و این امر در جهان بی‌نظیر است که همه اقوام کشور در دفاع از کیان خویش حضور فعال داشته باشند.
 
 
 
وی به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و انتقاد از عملکرد استکبارگران گفت: رئیس جمهور به پشتوانه عملکرد مناسب رزمندگان در جبهه از عملکرد استکبارگران انتقاد کرد و این نعمت بسیار بزرگی است و جز ایران هیچ کشوری جرات انتقاد از عملکرد استکبارگران ندارد.

 

امام جمعه ساری درباره سالگرد ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: برای زندگی سالم باید از زندگی ائمه باید الگوبرداری کنیم و پدر و مادرها باید زمینه ازدواج سالم برای جوانان فراهم کنند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا با تبریک سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) توصیه کردند: ازدواجها باید ساده برگزار شود و باید از تشریفات خودداری کرد.

 

 

ایشان به روز جهانی قلب، روز سالمندان، روز جهانگردی و … اشاره کردند و افزودند: چهارمین سرشماری کشاورزی در مهرماه برگزار می‌شود. از کشاورزان عزیز می‌خواهیم اطلاعات درست را به آمارگیران بدهند تا برنامه ریزی درست از طرف دولت برای ده سال آینده انجام گیرد.

 

مبارزه‌ی آمریکا با داعش، شبیه یک نمایش است. آنان به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، از ما خواستند با انها در مبارزه با داعش همکاری کنیم ولی ما قبول نکردیم. با این حال انان اعلام کردند ما مخالف ائتلاف ایران با خود هستیم. این تدبیر نظام و مقام معظم رهبری است که از ورود به این عرصه خودداری کردیم.

 

 

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی خطیب جمعه میاندورود

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی خطیب جمعه میاندورود با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت:انصافا سخنان رئیس جمهور با قدرت،اقتدار ، صولت و شکوت و ادبیات فاخر اسلامی ایرانی بیان و موضوعات خوبی نیز نطرح شد.

 

خطیب جمعه سورک ریشه عمده مشکلات جامعه از فساد، بی بندباری و فحشاء را در عدم ازدواج جوانان دانست و گفت:تاخیر ازدواج و تشکیل خانواده زنگ خطر جدی برای جامعه و خانواده ها است.

 

خطیب جمعه سورک در بخش پایانی سخنان خود به هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: دشمن نه به خاطر خاک کشور بلکه برای ساقط کردن انقلاب اسلامی به ایران حمله کرد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه ما تا آخرین لحظه جنگ با غیرت جنگیدیم گفت: در پایان جنگ عاقلانه ترین و منطقی ترین تصمیم پذیرش قطعنامه بود و حضرت امام شخصا آنرا پذیرفت.

 

 

 

امام جمعه گلوگاه

امام جمعه گلوگاه نیز با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: شما یک سرمایه بزرگی دارید ۳۵۰ شهید دارید، جانباز، رزمنده و ایثارگران زیادی دارید و اینها یک نعمت است .

دکتر میراحمدی همچنین با یادآوری ایثار و رشادتهای ایثار گران در ایام جنگ افزود : هفته دفاع مقدس باید گرامی داشته شود. اما چرا باید  این هفته را گرامی داشت:

۱-      به خاطر شکر است. ما باید تشکر کنیم از دلاورانی که ما را از دست دشمن نجات داد من نباید از او تقدیر کنم . تشکر یک فرهنگ دینی و اسلامی است . شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر  نعمت از کفت بیرون کند.

۲-      حفظ آثار جنگ است . ما باید آثار جنگ را حفظ کنیم تا جنگ فراموش نشود چرا که انسان رود فراموش می کند و برای اینکه چیزی فراموش نشود باید دائما آن را یادآوری کرد . جنگ را اگر یک باغ فرض کنیم باید بگوییم که تنها داشتن باغ مهم نیست بلکه نگهداری از آن مهمتر است و مهمتر از نگهداری باغ انتقال باغداری به وراث است .

۳-      باید الگو ارائه بدهیم به تمام دنیا. ما باید اعلام کنیم ای مردم دنیا بدانید ما یک غزل سرودیم و آن سرود ضد استکباری بود ، انقلاب اسلامی به استکبار جهانی  تو دهنی زد  و آنها به مقابله برخاستند.

 

وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل افزود:  امروز رئیس جمهور ما در سازمان ملل است، آنجا قرارگاه فتنه عالم است و در واقع تمام جنگها از آنجا نشات می گیرد ، رئیس جمهور ما در آنجا نماینده ماست و در سخنرانی ها  باید چنان قاطعانه حرف بزند که از صحبت های او بوی شهید رجایی استشمام شود. با سخنرانی های خودش مشت محکمی در دهان استکبار جهانی بزند.استراتژی آنها نابودی انقلاب ماست ، برای آنها فرقی نمی کند با مذاکره ما رانابود کنند یا با جنگ  یا با ترور. هدف اصلی آنها نابودی ماست لذا در مذاکره تیم هسته ای ما قرص و محکم ایستاد و ما واقعا به آنها درود می فرستیم . اما همه بدانند ما یک قدم از انرژی هسته ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

 

 

این خبر در حال تکمیل است