رجبی رئیس بهزیستی بهشهر گفت: حدود 4 هزار معلول در سامانه بهزیستی بهشهر ثبت‌نام و از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

رجبی: خیران بازوان اصلی بهزیستی هستند/ 4 هزار معلول از بهزیستی بهشهر خدمت می گیرند

 

 

 

به گزارش شرق پرس مصطفی رجبی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان بهشهر اظهار کرد: سازمان بهزیستی حدود ۱۷۰ وظیفه را برعهده دارد که یکی از مهم‌ترین آنها در حوزه معاونت توان‌بخشی جسمی برای ارائه به معلولان جسمی، حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، نابینایان و ضایعه نخاعی است.

 

وی با تبریک ماه رمضان و ثواب دو چندان خدمت به نیازمندان در این ماه با برکت، به خدمت خالصانه خیران در مرکز خیریه معلولان شهید هاشمی‌نژاد بهشهر اشاره کرد و افزود: این مرکز به‌صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و ۱۰۰ معلول را مورد حمایت دارد که بخش مهمی از هزینه‎های آن توسط خیران تأمین می‌شود.

 

رئیس اداره بهزیستی بهشهر تصریح کرد: مرکز خیریه شهید هاشمی‎نژاد سالانه دست‌کم ۵۰۰ میلیون تومان هزینه جاری دارد که ۶۰ درصد آن با کمک خیران و ۴۰ درصد توسط سازمان بهزیستی تأمین می‌شود.

 

رجبی ادامه داد: در جشن گلریزان که هر ساله در ماه مبارک رمضان برای کمک به معلولان مرکز خیریه شهید هاشمی‎نژاد بهشهر برگزار می‌شود، مبالغی توسط خیران اهدا می‌شود که امسال نیز ۱۲ میلیون تومان از همین طریق جمع‌آوری شده و این رقم افزایش می‎یابد.

 

وی بیان کرد: خیران، بازوان اصلی سازمان بهزیستی هستند و اگر کمک و حمایت آنها نبود؛ مؤسسات و سازمان‌های حمایتی دولتی دچار چالش و آسیب می‌شدند.

 

رئیس اداره بهزیستی بهشهر در پایان گفت: حدود ۴ هزار معلول در سامانه بهزیستی بهشهر ثبت‌نام و از خدمات مستمر و غیرمستمر این نهاد حمایتی برخوردار هستند.