شهردار بهشهر گفت: حضوردست فروشان در معابر با امکاناتی چون گاری، وانت و یا گسترده نمودن اجناس است که علاوه بر اختلال در تردد خودرو و عابران ، چهره شهر را نیز مخدوش می کند .

 

dastforoshi12

 

 برخورد با دستفروشان بهشهری که از جمله آسیب های متحرک سیمای شهری به شمار می روند نیازمند قانون و ممانعت از فعالیت آنها با همکاری دستگاههای مربوطه است .

 

 

 

به گزارش شرق پرس، حمید آزموده در نشست مشترک با فرماندار و دادستان بهشهر که با موضوع حل مشکل دستفروشان برگزار شد اظهار کرد : یکی از آشفتگیهای هویتی بهشهر که به صورت ثابت و متحرک جلوه نمایی می کند حضوردست فروشان در معابر با امکاناتی چون گاری، وانت و یا گسترده نمودن اجناس است که علاوه بر اختلال در تردد خودرو و عابران ، چهره شهر را نیز مخدوش می کند .

 

 

وی بیان کرد : رعایت حقوق شهروندی موضوع تازه ای نیست و پیاده روهای بهشهر نباید ویترین دست فروشان باشد .

 

 

شهردار بهشهر افزود : قربانیان اصلی این معضل ، عابرین پیاده و بازاریانی هستند که با پرداخت اجاره و عوارض امرار معاش می کنند اما حضور دستفروشان ، مانع اصلی ایجاد بازار سالم در شهر است .

 

 

آزموده ادامه داد : اجناس دستفروشان به دلیل پرداخت نکردن مالیات ، ارزان تر از مغازه داران به فروش می رسد که این عمل زیر پاگذاشتن حقوق شهروندان و مشتریان بوده و خیانت به اقتصاد سالم است.

 

به گزارش ایرنا, فرماندار بهشهر نیز در این جلسه گفت : دستفروشان از روی ناچاری به این شغل روی می آورند اما برای ساماندهی آنان باید راه درستی اندیشید تا به اقتصاد بازاریان ،تردد عابران، ترافیک، امنیت شهر و مسائلی از این دست لطمه ایی وارد نشود .

 

محمد تقی نورزاد بیان کرد : دستفروشی به عنوان یک معلول باید مورد بررسی قرار گرفته و برای ساماندهی آن می بایست اقدامات مناسبی صورت پذیرد.