انتشار عکس یک فرد با یک قلاده پلنگ در فضای مجازی باعث پیگیری مکان و شخص مورد نظر توسط گروه محیط‌‌بانان ایران و محیط زیست در سراسر کشور شد.

 

 

به گزارش شرق پرس ابراهیم فلاحی صبح امروز در گفت‌و‌گو با  فارس از شناسایی متهمی خبر داد که عکس او با یک پلنگ در فضای مجازی منتشر شده بود.

 

 shekarchi-palang-maz54

 

 

وی با اشاره به اینکه عکس یک فرد با یک قلاده پلنگ در فضای مجازی باعث پیگیری مکان و شخص مورد نظر توسط گروه محیط‌‌بانان ایران و محیط زیست در سراسر کشور شد، افزود: با توجه به جنگلی بودن فضای عکس در شهرستان سوادکوه نیز اقدام به پیگیری موضوع با توزیع عکس مورد نظر کردیم و علاوه بر محیط‎‌بانان از همیاران خود نیز برای شناسایی فرد استفاده کریم.

 

 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه از شناسایی فرد متهم در منطقه کسلیان بخش زیراب شهرستان سوادکوه خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح دعوی در مراجع قضایی برای فرد متهم انجام شد و دادستان دستور جلب وی را صادر کرد.

 

 

فلاحی با بیان اینکه فرد متهم در ابتدا منکر انتساب عکس به خود بود و سپس از دست‌کاری بودن آن خبر داد و سپس اقرار ضمنی به موضوع انجام داد، خاطر نشان کرد: فرد متهم ادعا کرده که پلنگ مصدوم بوده است و برای کمک به آن اقدام کرده است و در ابتدا عکاس عکس را خودش اعلام کرد و سپس اعتراف کرد که عکاس این عکس همسرش بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هنوز پلنگ مورد نظر پیدا نشده است، گفت: متهم با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

 

 

متهم به شکار پلنگ در سوادکوه با انعکاس عکس در فضای مجازی بازداشت شد.