هنوز واقعه تلخ غرق شدن یک کودک هشت ساله در کانال‌های آب از ذهن شهروندان ساروی پاک نشده است که پاییز بارانی دوباره از راه رسید و خانواده‌ها نگران این هستند که نکند، کودکی در این کانال‎‌های پر از آب جان دهد.

 

kanalsari

پاییز از راه رسید و روزهای بارانی در راه هستند اما ساری شهری است که به یک باران بند است و با هر بارانی نگرانی از افتادن کودکی در کانال آب وجود دارد.

 

 

 

 

به گزارش شرق پرس، شب گذشته با ورود سامانه بارشی از غرب استان، شهرهای مازندران با بارش باران و در برخی از شهرها با بارندگی شدید روبه‌رو بودند.

 

 

مرکز استان مازندران که روز گذشته شاهد آسمان آفتابی بود اما شب گذشته حوالی ساعت ۲۳ به یکباره با ورود سامانه بارشی، بارندگی شدید پاییزی را به خود تجربه کرد که این موضوع نوید بخش پاییزی بارانی است.

 

بارش بارانی که شب یکشنبه در مرکز استان مازندران شروع به باریدن کرد تا نزدیکی‌های صبح امروز ادامه داشت و باعث شد تا شهروندان ساروی غافلگیر شوند.

 

کشاورزان مازندرانی طی چند هفته اخیر در انتظار بارش باران برای کاشت محصولات دیمی خود بودند که این بارندگی موجب خوشحالی کشاورزان شد و زمین‌های زراعی در مازندران آماده کاشت گندم، کلزا، جو، لوبیا روغنی و انواع سبزیجات می‎شوند.

 

بارش باران در شهر ساری، با وجود اقدامات مسئولان برای حفر کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، مرکز استان را با کوچک‌ترین بارشی دچار سیلاب می‌کند که ضرورت دارد مهندسی اصولی در زیرساخت‌های شهر ساری صورت گیرد.

 

یکی از نقاط خطرناک شهرستان ساری پس از هر بارندگی را می‌توان میدان فرح‌آباد دانست که با توجه به وجود کانال آب با ارتفاع حدود ۲ متری و عدم سرپوشیدگی آن جان شهروندان را تهدید می‌کند.

 

 

kanalsari2

 

 

هنوز واقعه تلخ غرق شدن یک کودک هشت ساله در کانال‌های آب از ذهن شهروندان ساروی پاک نشده است که پاییز بارانی دوباره از راه رسید و خانواده‌ها نگران این هستند که نکند، کودکی در این کانال‎‌های پر از آب جان دهد.

 

کانال آب سطحی میدان فرح‌آباد ساری با ارتفاع حدود ۲ متری و عرض حدود یک متر پس از هر بارندگی مملو از آب می‌شود همانند دریای طوفانی جوش و خروش می‌کند و پس از واقعه تلخ غرق شدن یکی کودک هنوز نگرانی و ترس شهروندان برای رفت و آمد در این مسیر شلوغ برطرف نشده است.

 

با توجه به اقدامات گسترده شهرداری ساری در سطح شهر از مسئولان مربوطه این بخش انتظار می‌رود با نزدیکی به فصل بارندگی اقدام به ایمن‌سازی کانال‌های مرگبار کنند.

 

بارش باران که یکی از نعمت‌های ارزشمند و حیاتی انسان‌ها به شمار می‌رود اما در شهرستان ساری با هر بارندگی موجب نگرانی از آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و اختلال در رفت و آمد شهروندان می‌شود.

 

هواشناسی مازندران آسمان امروز استان را ابری همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش شدید دما و از شب کاهش بارندگی پیش‌بینی کرد.

 

بر اساس اعلام هواشناسی، وضعیت هوای مازندران در روز سه‌شنبه نیمه ابری در بعد از ظهر و اوایل شب با افزایش ابر و به‌ویژه در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

گزارش و عکس از صاحب نجفی وشوایی-فارس