همزمان با اوٌل ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و به مبارکی این روز هیچ طلاقی در مازندران ثبت نخواهد شد

روز بدون طلاق در مازندران

 

شرق پرس(شرق مازندران) : محمد حسن بهادر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از همه سران دفاتر طلاق استان درخواست کردیم به یمن و مبارکی اوٌل ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هیچ طلاقی را در روز سیزدهم شهریورماه ثبت نکنند.

وی افزود: تا پایان مردادماه امسال ۱۰ هزار و ۶۲۱ واقعه ازدواج در استان مازندران به ثبت رسیده که ۱۱ مورد آن منقطع و بقیه ازدواج دائم بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه در سال ۹۴ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۷۵۴ مورد ازدواج در کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: استان مازندران از حیث تعداد وقایع ازدواج ثبت شده در کشور رتبه هشتم را دارد و به طور متوسط در سال جاری روزانه ۶۹ واقعه ازدواج توسط ۱۳۸ دفتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: همزمان با این روز مبارک سامانه ارسال الکترونیکی اعلامیه‌های ازدواج و طلاق به ثبت احوال به عنوان اولین استان در کشور در مازندران راه‌اندازی شده و از این پس اعلامیه‌های ازدواج و طلاق به جای ۱۵ تا ۳۰ روز یک بار روزانه و آنلاین به ادارات ثبت احوال ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ثبت ازدواج کشور بیشترین فراوانی ثبت واقعه ازدواج در ماه‌های ذی‌الحجه، جمادی‌الاوٌل و ربیع‌الثانی به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ و ۱۰ درصد بوده و در ۵۴ درصد از ازدواج‌های ثبت شده بین یک تا ۱۴ سکه مهریه تعیین شده‌ است.

بهادر ادامه داد: بی‌نظیرترین و کم‌نظیرترین مهریه‌های تعیین شده در پنج ماهه نخست امسال تنها یک جلد کلام الله مجید در یک مورد در شهرستان بابل، یک شاخه گل در شهرستان نکا و ۱۵ سفر به کشورهای اروپایی در شهرستان بابل بوده است.

به گزارش فارس, مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: اوٌل ذی‌الحجه به عنوان روز بدون طلاق نامگذاری شده است و پارسال نیز در ۲۴ شهریور ماه در استان مازندران واقعه طلاقی به ثبت نرسید.