هومن عباسي مسئول فني سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري گفت: با تلاش ستاد خاك و نخاله سازمان مديريت پسماند شهرداري ساري ، در هفته جاري پاكسازي حاشيه رودخانه ي تجن واقع در كمربندي شمالي و در امتداد جاده ي روستاي گلما آغاز گرديد .

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند ساری, یکی از مشکلات عمده شهر که مدتی است گریبانگیر شهروندان شده و مدیریت شهری را به چالش کشیده است خاک و نخاله های ساختمانی ناشی از فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز است. این روزها رهاسازی گسترده خاک ونخاله های ساختمانی در زمین های حاشیه شهر و کمربندی و همچنین حاشیه رودخانه تجن برای مدیریت شهری بیش از پیش چالش برانگیز شده است.

 

مضرات ناشی از رهاسازی خاک ونخاله در حاشیه رودخانه علاوه بر ایجاد آلودگی بصری، باعث اشغال فضای حریم رودخانه شده و در هنگام بارندگی و سیلاب باعث آبگرفتگی و ایجاد خسارات ناشی از سیلاب می گردد.

 

هومن عباسی مسئول فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: با تلاش ستاد خاک و نخاله سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ، در هفته جاری پاکسازی حاشیه رودخانه ی تجن واقع در کمربندی شمالی و در امتداد جاده ی روستای گلما آغاز گردید .

 
 

وی ادامه داد: متاسفانه تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی ناشی از فعالیت های ساخت و ساز در حاشیه شهر و حتی در داخل شهر، توسط برخی از شهروندان و دارندگان ماشین آلات جمع آوری و حمل نخاله مشکلات عدیده ای برای شهروندان و شهرداری به وجود آورده است.

 

عباسی عنوان کرد: متأسفانه با وجود اعلام محل تخلیه نخاله های ساختمانی ، تعدادی از شهروندان اقدام به رهاسازی نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و اطراف رودخانه تجن می نمایند که جمع آوری و پاکسازی آن هزینه های بسیاری را به شهرداری تحمیل می کند که اگر این هزینه ها صرف عمران و آبادانی شهر گردد نتایج بهتری در بر خواهد داشت .

 

ایشان در پایان برای داشتن شهری زیبا و عاری از نخاله که در شان تمام شهروندان عزیز ساروی می باشد ، همه همشهریان عزیز را دعوت به همکاری با سازمان مدیریت پسماند کردند.

 

تصاویر این خبر را در ادامه ملاحظه می فرمائید:

 

tajan-nokhale52

 

 

tajan-nokhale54

 

 

tajan-nokhale55