مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شهرستان‌های ساری و میاندورود با 404 مورد که شامل 398 زن و 6 مرد بود بیشترین مورد مراجعه‌ها گزارش شده است.

ساری و میاندورود بیشترین آمار همسر آزاری در مازندران !

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) علی عباسی در جمع خبرنگاران از افزایش ۴ درصدی همسرآزاری در مازندران خبر داد و اظهار داشت: طی ۶ ماه اخیر یک‌هزار و ۶۴۲ مورد همسرآزاری در مراکز پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار گرفت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از تعداد یک‌هزار ۶۴۲ مورد همسرآزاری ثبت شده در یک‌هزار ۶۱۳ مورد زن و ۲۹ مورد مردان شاکی بودند.

 

بیشترین و کمترین شهرها

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر زنان مورد همسرآزاری قرار می‌گیرند، اضافه کرد: شهرستان‌های ساری و میاندورود با ۴۰۴ مورد که شامل ۳۹۸ زن و ۶ مرد بود بیشترین مورد مراجعه‌ها گزارش شده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در شهرستان بابل با ۱۹۳ مورد شامل۱۹۱ زن و ۲ مرد، قائم‌شهر و سیمرغ با ۱۸۳ مورد شامل ۱۷۴ زن و ۸ مرد بیشترین میزان همسرآزاری و مراجعه به پزشکی گزارش شده است.

 

عباسی در این زمینه یادآور شد: شهرستان‌های رامسر با ۱۷ مورد و عباس‌آباد با ۲۴ مورد همسرآزادی که همگی زن بودند؛ کمترین آمار مراجعان همسرآزاری ثبت شده را دارند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: از آنجایی که افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان وجود دارد.