یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به پیشرفت 81 درصدی ساخت سد گلورد در شرق مازندران گفت: در گذشته این سد برای مصرف کشاورزی بود اما اکنون بحث آب شرب مطرح است که با برنامه‌ریزی مناسب درحال اجرا است.

 سد گلورد در شرق مازندران تا پایان امسال آبگیری می شود

به گزارش شرق پرس به نقل از تسنیم ابراهیم یخکشی در حاشیه بازدید از سد گلورد نکا، اظهار داشت: با ساخت این سد از وقوع سیل در شهرستان نکا جلوگیری و آب کشاورزی کشاورزان نیز تأمین می‌شود.

 

وی افزود: در گذشته این سد برای مصرف کشاورزی بود اما اکنون بحث آب شرب مطرح است که با برنامه‌ریزی مناسب درحال اجرا است.سدگلورد تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در صورت تامین به موقع اعتبار تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

 

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: برای آبگیری و اتمام  سدبه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این میزان ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرحله آبگیری است.

 

یخکشی گفت: با آبگیری و افتتاح این سد، آب کشاورزی ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت نکا و بهشهر و آب شرب ۳۸ میلیون متر مکعبی شهرهای پایین دست نکا، بهشهر و گلوگاه تامین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف این سد،توسعه دامپروری، صنایع جنبی کشاورزی و پرورش آبزیان، ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب‌های مخرب و تامین انرژی برقابی است.

 

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران افزود: این سد از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی بوده و ارتفاع آن از پی ۱۱۳ متر، رقوم تاج سد ۷۳۹ متر، عرض کل سد در پی ۳۷۰ متر و طول تاج سد ۲۷۰ متر است.