سومین همایش مدافعان حرم، یادواره 17 شهید ورزشکار بهشهر و 40 شهید نقاش‌محله در حسینیه قتلگاه بهشهر با حضور مردم شرق مازندران برگزار شد.

سومین همایش مدافعان حرم و یادواره 17 شهید ورزشکار بهشهر برگزار شد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) حجت‌الاسلام محمداسماعیل کاظمی، شب گذشته در سومین همایش مدافعان حرم، یادواره ۱۷ شهید ورزشکار بهشهر و ۴۰ شهید نقاش‌محله در حسینیه قتلگاه بهشهر، اظهار کرد: شعار هیهات من‌الذله امام حسین(ع)، شعاری ماندگار برای همه دوران‌ها است که برای همواره تاریخ، انسان‌ها را به دوری از ذلت سوق می‌دهد.

 

وی افزود: ما از کربلا درس هیهات من‌الذله امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر را فرا گرفتیم و اینکه باید در برابر زور، جور و استکبار ایستاد، مقاومت کرد و از دشمن نترسید.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برخی از افراد بر این اعتقاد هستند که ما از کربلا درس مذاکره گرفته‌ایم که سخت در اشتباه هستند، یادآور شد: مقام معظم رهبری در این بخش، تذکرات مختلفی داده‌اند که باید افرادی که چنین شعارهایی را سر داده‌اند به فرمایشات رهبری رجوع کنند.

 

کاظمی تصریح کرد: امام در کربلا برای مذاکره نرفت چون اگر برای مذاکره بود در همان مدینه و در آرامش به مذاکره می‌پرداخت نه اینکه در بیابانی بی آب و علف و با اهل بیت(ع) خود به مذاکره برود.

 

وی ادامه داد: باید بدانیم کسی که نمی‌خواهد زیر بار زور برود، با استکبار هم مذاکره نمی‌کند و اینکه امام حسین(ع) اگر برای مذاکره می‌رفت که به شهادت نمی‌رسید و اهل بیت(ع) به شهادت نمی‌رسیدند، و لذا باید بدانیم در برابر دشمن و استکبار باید ایستادگی کرده و زیر بار زور نرویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه کشور با بیان اینکه هر چه در برابر دشمن عقب‌نشینی کنید، دشمن جلوتر آمده و در فکر غلبه می‌افتد، اظهار کرد: باید با دشمن‌شناسی، شناختن راه‌های نفوذ دشمن و جلوگیری از ترس به مقابله با دشمن پرداخته و بدانیم دشمن قرن‌ها در این زمینه کار فرهنگی کرده است تا بر ما غلبه کند.

 

به گزارش فارس, کاظمی گفت: دشمن برای ضربه زدن به اسلام، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به دنبال مرجعیت بدلی برای از بین بردن این قداست‌ها است که باید بیدار باشیم و با ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی در مسیر ولایت حرکت کنیم تا از گزند حوادث در امان باشیم.