مهدی عبوری اظهار داشت: بعضی مسئولان اگر در اجرای پروژه‌ها با شهرداری همکاری نمی‌کنند بهتر است چوب هم لای چرخ شهرداری نگذارند. به گزارش شرق پرس، مهدی عبوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان ساری اظهار کرد: رمضان ماه الهی شدن ماست. وی با بیان اینکه الهی‌ترین الگوهای انسانی، ائمه (ع) هستند، […]

مهدی عبوری اظهار داشت: بعضی مسئولان اگر در اجرای پروژه‌ها با شهرداری همکاری نمی‌کنند بهتر است چوب هم لای چرخ شهرداری نگذارند.

شهردار ساری عبوری سکوتم شکسته

شهردار عبوری

به گزارش شرق پرس، مهدی عبوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان ساری اظهار کرد: رمضان ماه الهی شدن ماست.

وی با بیان اینکه الهی‌ترین الگوهای انسانی، ائمه (ع) هستند، گفت: از جمله این الگوها امام نخست شیعیان است و این روزها و شب‌ها سوگوار عروج خونین شهید محراب هستیم.

عبوری ادامه داد: حضرت علی (ع) خویش را وقف خدمت به مردم به ویژه خدمت به محرومان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه خدمت به مردم و استقرار عدالت را به عنوان یکی از دست‌اندرکاران نظام اسلامی پیگیری می‌کنم، افزود: عدالت حضرت علی (ع) بر همگان روشن است.

شهردار ساری با بیان اینکه اعتبارات شهرداری ساری در ۶ ماه نخست سال ۹۱ نزدیک به ۷۹ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: امروز اعتبارات شهرداری ساری به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته و این رشد ۴۰۰ درصدی با همکاری و مشارکت شهروندان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تعدد زیاد نیرو در ابتدای ورود خود به شهرداری ادامه داد: ماموریت‌های جدیدی برای شهرداری تعریف کردیم تا از این نیروها استفاده بهینه شود.

عبوری با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری تا امروز از محل دریافت تسهیلات ادامه دارد، گفت: یکی از این بدهی‌ها اکنون به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان‌کرد: بیکاری از مشکلات استان است و روزانه مردم برای این موضوع، مراجعات زیادی به مسئولان شهر و استان دارند.

عبوری با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور حدود ۱۲.۲ درصد و نرخ بیکاری مازندران ۱۱.۸ درصد بوده که این رقم در ساری ۱۲.۸ درصد است، افزود: مازندران رتبه نخست دانش‌آموختگان بیکار را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل بیکاری باید به گردشگری توجه کنیم، اظهار کرد: مازندران باید قطب گردشگری شود.

عبوری خاطرنشان کرد: من و مردم ساری به شعار اعتدال رای دادیم و استقبال مردم ساری از رئیس‌جمهور را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه عوارض‌گریزی در حال کاهش است، ادامه داد: مردم همکاری خوبی در پرداخت عوارض با شهرداری ساری دارند.

این مسئول با اشاره به اجرایی شدن طرح زباله از مبدأ گفت: روزانه ۷۰ تن در ساری زباله خشک داریم.

عبوری تصریح کرد: شهروندان باید در اجرای این طرح ما را یاری کنند تا درآمد آن به سبد خانواده برگردد.

شهردار ساری با اشاره به اجرای طرح تفصیلی در شهر ساری اضافه کرد: ساری پروژه‌های تاریخی زیادی دارد که پروژه کمربندی ساری نیز یکی از این پروژه‌ها است.

وی خطاب به وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های این وزارتخانه را به گردن مردم ساری نیندازید، یک بار هزینه احداث پل میدان فرح‌آباد را به گردن مردم ساری انداختید اما درباره پروژه کمربندی ساری نمی‌گذاریم باز هم بار مالی آن بر دوش مردم ساری باشد.

عبوری با بیان اینکه در پروژه پل ذغالچال وزارت نفت چهار میلیارد تومان و مردم ساری ۱۶ میلیارد تومان هزینه کردند، تصریح کرد: با حضور مردم منطقه و خانواده‌های شهدا این پل را افتتاح کردیم.

وی با اشاره به پروژه میدان ابن‌شهرآشوب ادامه داد: بعضی مسئولان اگر در اجرای پروژه‌ها با شهرداری همکاری نمی‌کنند حداقل چوب لای چرخ شهرداری هم نگذارند.

عبوری خاطرنشان‌کرد: وظیفه ماست که خدمات را در سطح شهر به عدالت توزیع کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهادها باید عوارض شهرداری را پرداخت کنند در غیر اینصورت نام این مدیران و دستگاه‌ها را اعلام می‌کنم.

به گزارش فارس, عبوری گفت: شورای شهر، اتاق فکر و پشتیبان برای شهرداری است.