آزموده افزود : شهرداری بهشهر مصمم است برای احداث مکان جدید چهارشنبه بازار ، زمینی را به وسعت بیش از 2 هزار متر خریداری و آن را در اختیار غرفه داران علاقمند به حضور در بازار هفتگی قرار دهد.

 bazar5

 

 

به گزارش شرق پرس شهردار بهشهر گفت : خروج بازار هفتگی چهارشنبه بازار بهشهر به دلیل تاثیر فراوان آن بر افزایش ترافیک خودرویی و اخلال در فعالیت دستگاه های خدمات رسان ضروری است.

 

 

حمید آزموده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : فعالیت حدود ۸۰۰ واحد عرضه محصولات در این بازار هفتگی ، رفت و آمد خودروها و شهروندان در خیابان آیت الله کوهستانی و خیابان های اطراف را با کندی فراوان مواجه می کند .

 

وی بیان کرد : شهرداری مصمم است برای احداث مکان جدید چهارشنبه بازار ، زمینی را به وسعت بیش از ۲ هزار متر خریداری و آن را در اختیار غرفه داران علاقمند به حضور در بازار هفتگی قرار دهد.

 

شهردار بهشهر افزود : علاوه بر حضور یک روزه دست فروشان در این بازار هفتگی ، خیابان های اصلی شهر به صورت عمده و دائمی از فعالیت دستفروشان به دلیل ایجاد اخلال در رفت و آمد رنج می برند.

 

آزموده ادامه داد : برخورد با دستفروشان بهشهری که از جمله آسیب های متحرک سیمای شهری به شمار می روند نیازمند قانون و ممانعت از فعالیت آنها با همکاری دستگاههای مربوطه است.

 

وی گفت : یکی ازآشفتگی های هویتی بهشهر که به صورت ثابت و متحرک جلوه نمایی می کند حضوردست فروشان در معابر با امکاناتی چون گاری، وانت و یا گسترده نمودن اجناس است که علاوه بر اختلال در تردد خودرو و عابران ، چهره شهر را نیز مخدوش می کند.

 

شهردار بهشهر بیان کرد : قربانیان اصلی این معضل ، عابرین پیاده و بازاریانی هستند که با پرداخت اجاره و عوارض امرار معاش می کنند اما حضور دستفروشان ، مانع اصلی ایجاد بازار سالم در شهر است.

 

وی اظهار کرد : اجناس دستفروشان به دلیل پرداخت نکردن مالیات ، ارزان تر از مغازه داران به فروش می رسد که این عمل زیر پاگذاشتن حقوق شهروندان و مشتریان بوده و خیانت به اقتصاد سالم است.