فرماندار نکا گفت: در اجرای طرح تکریم قصد مچ‌گیری نداریم اما از تخلفات نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم و بدون شک هرچه نظارت دقیق تر باشد بهره‌وری ادارات نیز بیشتر می‌شود و با شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها، با برنامه‌ریزی درست و به موقع نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

 

طرح تکریم ارباب رجوع در شرق مازندران اجرا می شود

به گزارش شرق پرس, رحیم قاسمی‌طوسی با اشاره به ایجاد طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات نکا، گفت: طرح تحول اداری در شرق مازندران اجرا می‌شود.

 

فرماندار نکا در گفت و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: امروزه مهم‌ترین اصل تحول در سازمان‌ها، مشتری مداری، حفظ ارزش و کرامت مردم و جوابگو بودن به آنان به عنوان یک وظیفه بوده که طرح تکریم ارباب رجوع در راستای سیاست مردم سالاری اجرا می‌شود.

 

وی، به میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات ارائه شده دستگاه‌های دولتی در این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف شناخت ویژگی‌های کلی دستگاه‌های اجرایی از نظر ارتباط و تعامل با ارباب رجوع، شناخت و طبقه‌بندی دستگاه‌ها از نظر میزان رضایت‌مندی مراجعان، شناسایی دستگاه‌های پیشرو در ارائه خدمات به مردم، اطلاع رسانی به مراجعان، میزان اعتماد به مراجعان دستگاه‌ها و میزان خوش بینی آنان به بهبود ارائه خدمات دستگاه‌ها، به عنوان یکی از برنامه‌های تحول اداری در شهرستان اجرا می‌شود.

 

فرماندار نکا گفت: در اجرای طرح تکریم قصد مچ‌گیری نداریم اما از تخلفات نیز چشم‌پوشی نمی‌کنیم و بدون شک هرچه نظارت دقیق تر باشد بهره‌وری ادارات نیز بیشتر می‌شود  و با شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها، با برنامه‌ریزی درست و به موقع نقاط قوت  را تقویت و نقاط ضعف  را اصلاح کنیم.

 

قاسمی گفت: رضایت ارباب رجوع ضامن موفقیت فعالیت‌های ادارات در محیط‌های رقابتی بوده و این رضایت زمانی حاصل می‌شود که سازمان نیازهای ارباب رجوع را  شناخته و به نظر وی احترام بگذارد.

 

به گفته وی، آشنایی مردم با وظائف و مسئولیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، آگاهی مردم از نحوه و مراحل انجام کارها ، آشنایی مردم با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت‌ها، بوجود آوردن محیطی جهت بیان نظرات و پیشنهادها و شکایات مردم، استفاده از نظرات مردم و کارشناسان برای اصلاح روش‌های انجام کار، افزایش اثر بخشی و کارآیی در سازمان‌ها، کسب رضایت ارباب رجوع از سازمان‌ها  از دیگر اهداف این طرح است.

 

قاسمی بیان کرد: این طرح در ۳۲ دستگاه اجرایی شهرستان نکا به مدت یک ماه اجرا می‌شود.