احمدی فرماندار نکا با اشاره به وجود ساحل مروارید در تحت مدیریت و اداره شهرستان نکا از بازگشایی طرح دریا در این شهرستان خبر داد

طرح دریا در شهرستان نکا بازشگایی شد

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی، در گفتگو با فارس اظهار داشت: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های مازندران در شرق این استان است که با داشتن جاذبه‌های مختلف طبیعی، گردشگری و تاریخی از جمله شهرهای هدف گردشگری مسافران است.

وی با بیان اینکه شرایط لازم برای استفاده و بازدید از جاذبه‌های مختلف در شهر و روستاهای شهرستان نکا به مناسبت تعطیلات نوروزی ایجاد شده است، افزود: جنگل کوهسارکنده، منطقه گردشگری قرمرض و آب معدنی این منطقه، غار کمیشان، دریای مروارید و… از جمله جاذبه‌های گردشگری در کنار تپه نارنج‌باغ، غار خانه‌سر و چشمه‌سارها و آبشارهای مختلف است که آماده پذیرش مسافران است.

فرماندار نکا در ادامه از فراهم بودن امکانات لازم در هتل، مدارس، خانه مسافر و کمپ‌های موقت برای مسافران نوروزی خبر داد و گفت: گردشگران و مسافرانی که قصد مسافرت به این شهرستان را دارند، می‌توانند با اطمینان از وجود مراکز رفاهی و خدمات‌رسانی به این شهر سفر کنند و نوروزی شاد را در شهر و روستاهای نکا تجربه و سپری کنند.

احمدی همچنین با اشاره به فضاسازی مناسب شهری برای جذب مسافران و گردشگران یادآور شد: شهرداری نکا از قبل از عید برنامه‌ریزی برای ساخت المان‌های مختلف شهری متناسب با سنت‌ها و آداب و رسوم محلی را در دستور کار خود قرار داده است و با فضاسازی مناسبی در داخل شهر، برای جذب مسافران ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: وجود تپه نارنج‌باغ در مرکز شهر نکا و دسترسی آسان مسافران به این تپه تاریخی و باستانی با برخورداری از امکانات مناسب و داشتن چشم‌اندازی زیبا، می‌تواند ظرفیتی مناسب برای استفاده مسافران از این طبیعت بکر باشد که امیدواریم در روزهای باقیمانده تا پایان تعطیلات نوروزی، مسافران و گردشگران از این فضاهای مناسب تاریخی و گردشگری در نکا استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: همچنان که ایجاد جاذبه‌های ساخته شده در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی در دستور کار ستاد خدمات سفر مازندران قرار دارد، این مسئله در نکا نیز در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی و جانمایی المان‌های مختلف سنتی، بومی و محلی در نقاط مختلف شهری نکا می‌تواند در جذب مسافران تاثیرگذار باشد که به خوبی این جانمایی‌ها انجام شد.

بازگشایی طرح دریای نکا

فرماندار نکا همچنین با اشاره به وجود ساحل مروارید در تحت مدیریت و اداره شهرستان نکا بیان کرد: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است که در نوار ساحلی دریا واقع شده ‌اما از نعمت استفاده از دریا محروم مانده‌‌ که آزادسازی ساحل و ایجاد پارک تفریحی در ساحل دریا و برنامه‌ریزی برای بازگشایی مسیر دریای نکا در دستور کار است.

احمدی گفت: مجتمع ساحلی و دریای مروارید اکنون در اختیار نکا است اما در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر قرار دارد و در همین راستا نیز با توجه به وجود نیروگاه، شهرک‌های مختلف در اختیار ارگان‌های مختلف، راه مردم شهرستان نکا به دریا بسته است که بازگشایی این مسیر در دست اقدام است و آزادسازی ساحل نکا در برنامه کاری قرار دارد و در این راستا تمام تلاش انجام می‌شود تا دریای نکا بازگشایی شود.

وی افزود: شهرستان نکا از دریا، جنگل، دشت حاصل‌خیز و جاذبه‌های مختلف گردشگری برخوردار است و این شرایط موجب پذیرش مسافران و گردشگران در طول سال در این شهرستان شده است که در همین راستا باید با توسعه گردشگری و شناخت عوامل موثر بر جذب توریست، در افزایش مدت ماندگاری گردشگران در این شهرستان تلاش شود.

فرماندار نکا در پایان گفت: شهرستان نکا از جمله شهرستان‌های استان مازندران است که با وجود داشتن شرایط مناسب برای جذب گردشگر، شرایط ماندگار کردن مسافران در شهرستان و استفاده از طبیعت بکر و اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری را ندارد که باید در این راستا فرصت‌های مناسب برای سرگرم کردن و ماندگاری مسافران را در شهرستان را افزایش داد.