یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران با هدف حفاظت و بهره وری صحیح از منابع دریای خزر، عملیات غافلگیرانه مبارزه و برخورد با قاچاقچیان و صیادان غیر مجاز را روز سه شنبه در سواحل شهرستان های میاندرود ، نکا و بهشهر برگزار کرد.

 

sayadan54

به گزارش شرق پرس, یگان حفاظت منابع آبزیان استان مازندران با هدف حفاظت و بهره وری صحیح از منابع دریای خزر، عملیات غافلگیرانه مبارزه و برخورد با قاچاقچیان و صیادان غیر مجاز را روز سه شنبه در سواحل شهرستان های میاندرود ، نکا و بهشهر برگزار کرد.

 

سرهنگ علیرضا ندایی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران به ایرنا گفت: این عملیات با همکاری پلیس آگاهی،یگان ویژه ، یگان امداد و نیروی انتظامی برگزار شد.

 

وی افزود: در این عملیات پنج هزار رشته دام و پنج دستگاه قایق موتوری کشف و ضبط ، ۹۵ باب کومه تخریب و ۱۳ متهم نیز دستگیر شدند.

 

وی بیان داشت: متخلفان و صیادان غیر مجاز باید بدانند که این گونه عملیات هر روز در ۳۳۸ کیلومتر از نوار ساحلی استان برگزار می شود.

 

ندایی حراست از دریا را مهم ترین وظیفه این یگان عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی یکی از راهکارهای جلوگیری از صید غیر مجاز است.

 

وی بر لزوم اجرای دستورالعمل های صید و صیادی در زمان صید تاکید کرد و افزود: رعایت استاندارد و معیار چشمه تورهای ماهیگیری، تحویل ماهیان خاویاری و ثبت شناورهای صیادی مهم و ضروری است.

 

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل در خزر دارد و در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ صیاد در قالب ۵۶ شرکت تعاونی صیادی پره مشغول صید ماهیان استخوانی از دریای خزر هستند.

 

از آنجاییکه آبزیان با ارزشی از جمله ماهیان خاویاری در دریای خزر وجود دارد صید و صیادی غیر مجاز و قاچاق در سواحل شمال وجود دارد.