باد شدید همراه با رعد و برق و بوران، به سرعت 70 کیلومتر در ساعت در فاصله 12 دقیقه شهرهای مرکزی و شرقی مازندران را در خود درنوردید و مناطق مختلفی را اسیر سیلاب کرد.

 

 

به گزارش شرق پرس طوفان پنج‌شنبه‌ شب در شهرهای مرکزی و شرقی استان مازندران، به همراه بارش سیل‌آسا طی مدت کوتاهی سبب وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق شهری و روستایی شد.

 

 

بسیاری از شهروندان بدون هیچ راه چاره‌ای گرفتار این طوفان و سیل شدند، عده‌ای به مغازه‌ها پناه آوردند و عده‌ای هم ترسان و لرزان در اتومبیل‌های خود ماندند.

 

 

درختان قدیمی و بلندقامت مرکز مازندران و همچنین بیلوبوردهای شهری، تابلوهای مغازه‌ها و هر آن چیزی که در مقابل طوفان مقاومت نداشت، سرنگون شد.

 

 

به گفته علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران و جانشین ستاد مدیریت بحران، باد شدید همراه با رعد و برق و بوران، به سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت در فاصله ۱۲ دقیقه شهرهای مرکزی و شرقی مازندران را در خود درنوردید و مناطق مختلفی را اسیر سیلاب کرد.

 

 

وی همچنین افزود: تعدادی از درختان شکسته شده و بر روی خودروها افتادند.

 

 

به گزارش فارس، قطعی بیش از هفت ساعته برق در برخی از نقاط نیز اتفاق افتاد؛ در برخی از کوچه‌های شهرها آبگرفتگی تا یک متر هم رسید؛ در شرق مازندران هم یک اتوبوس واژگون شد.

 

پس آغاز این طوفان شدید ناگهان برق ساکنان شهرهای ساری، نکا، قائم‌شهر، بابل، بابلسر، آمل، محمودآباد، نور، بهشهر،گلوگاه و فریدونکار ناگهان قطع شد.

 

طی پیگیری خبرنگاران، قرار شد فرمانداران شهرهای حادثه‌دیده صبح امروز(جمعه) میزان خسارات را اعلام کنند.

 

 

 

tofan-maz1

 

tofan-maz2

 

tofan-maz3

 

tofan-maz4

فارس