نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: بسیاری از پروژه ها به علت مشکلات نیمه کاره مانده اند، بسیج سازندگی می تواند در پایان رساندن این پروژه ها نقش موثر و موفقیت آمیزی داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس، علی محمد شاعری در جلسه هم اندیشی استفاده از بسیج سازندگی که با حضور علی محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و فرماندهان سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه و اعضای بسیج سازندگی در فرمانداری بهشهر برگزار شد گفت: نیمه کاره ماندن و طولانی شدن بسیاری از پروژه های عمرانی و خدمت رسانی تنها به لحاظ مشکلات و محدودیت های اعتباری نیست، دلیل آن ناهماهنگی بین دستگاه ها و اجرای این پروژه ها و ناتوانی پیمانکاران است.

 

 نماینده سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: بخشی از این مشکلات مربوط به مسایلی است که در ضوابط و مقررات برای دستگاه های پیمانی است که یا ضعف فنی پیمانکاران یا ضعف مالی ایشان است، قطعا اگر بتوانیم روش ها را برای تحقق اهداف ساماندهی کنیم اجرای پروژه ها با موفقیت انجام خواهد پذیرفت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بسیج سازندگی یک سازمان  چابک و قوی و یک سازمان برای اجرای پروژه ها است و در عین حالی که عمرانی است دارای سابقه طولانی و یک نهاد انقلابی با اهداف اجرایی برای خدمت به مردم و نه برای کسب درآمد است، سپردن پروژه ها به این سازمان باعث انجام شدن عمده کارها در سریعترین زمان با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر است.

 

دکتر شاعری افزود: بسیج سازندگی همان جهاد سازندگی سال ۵۸ است که با اعتماد و همت بالا در آن زمان باعث شدند روستاها و مناطق محروم زیادی صاحب آب و برق شوند، شرق مازندران نسبت به شهرهای غرب استان محرومیت زیادی دارد در صورتیکه این منطقه در انقلاب از همه پیشتازتر بود ولی خیل بیکاران در این سه شهرستان هست که برای مسئولین خجالت آور می باشد و اعتدال در این منطقه رعایت نمی شود.

 

نماینده شرق مازندران در خاتمه گفت: این منطقه دارای منابع بسیار عالی، جنگل، دریا، گیاهان دارویی و جاذبه های گردشگری است، امید است امسال با تمام امکانات کمک کنیم  بسیج سازندگی به یک سازمان کار قوی تبدیل شود تا بتوانیم ثابت کنیم بسیج سازندگی با هزینه کمتر، کیفیت بیشتر و سرعت در کار پروژه های عمرانی را در موعد مقرر به سرانجام می رساند و تحویل کارفرما می دهد.

 

سید خالق سجادی در این جلسه گفت: هم اندیشی و چگونگی استفاده از توان و پتانسیل های بسیج سازندگی برای پیشبرد اهداف شهرستان های شرق استان باعث افتخاراست.

 

وی در ادامه اظهار کرد: طی مکاتبات انجام شده با سازمان مدیریت برای اجرایی شدن بسیج سازندگی سه محدویت وجود دارد، در این میان بودجه ۲۱ درصدی ثابت برای بنیاد مسکن ۸ درصد ، آب روستایی ۱۰ درصد، بسیج ۱ درصد و حوزه علمیه ۳ درصد ثبت شده است.

 

فرماندار بهشهر در پایان افزود: می توانیم ۳۰ تا ۴۰ درصد از پروژه ها را به دست بسیج سازندگی بسپاریم مخصوصا پروژه های راه و شهرسازی و اولویت نیز با مناطق روستایی و محروم می باشد، امید است که با تعامل و همکاری با این  نهاد انقلابی بتوانیم هرچه بهتر و سریعتر این پروژه های عمرانی را برای خدمت رسانی به مردم این منطقه تحقق بخشیم.

خبرنگار :نیلوفر عنقا