شهردار نکا گفت: نکا تا قبل از اجرای این طرح از مشکل ترافیکی رنج می‌برد که با تصویب اجرایی شدن این زیرگذر بخش اعظمی از ترافیک شهری کاسته می‌شود.

عملیات اجرایی احداث زیرگذر پل جاده نکا به نیروگاه آغاز شد

 

به گزارش شرق پرس,  سیدعیسی میری‌قلعه‌سری از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرگذر پل جاده نکا به نیروگاه خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه بخش مهمی از ترافیک شهری نکا مهار می‌شود.

 

 

شهردار نکا در گفت‌وگو با  فارس از آغاز عملیات اجرایی احداث زیرگذر پل جاده نکا به نیروگاه خبر داد و اظهار کرد: شهر نکا تا قبل از اجرای این طرح از مشکل ترافیکی رنج می‌برد که با تصویب اجرایی شدن این زیرگذر بخش اعظمی از ترافیک شهری کاسته می‌شود.

 

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن تقاطع ۳۰ متری به جاده نیروگاه، بیان کرد: این تقاطع نیز با توجه به تقاضای مردم و تصویب در شورای ترافیک مبنی بر حادثه‌خیز بودن بسته شد که با احداث زیرگذر پل جاده نکا به نیروگاه، مشکل ترافیکی و خطرات ناشی از آن حل و فصل می‌شود.

 

شهردار نکا با بیان اینکه تاکنون مراحل خاک‌شناسی، طراحی، تهیه اسناد، مناقصه و… در رابطه با احداث زیرگذر پل جاده نکا به نیروگاه انجام و عملیات اجرایی نیز آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شکافتن جاده برای احداث زیرگذر در این محور، در حال حاضر برای دایر بودن عبور و مرور خودرو در جاده به احداث جاده دسترسی موقت در سمت غرب جاده مبادرت شده که شهروندان در این رابطه نیز همچون سایر پروژه‌ها با شهرداری همکاری کنند.

 

میری‌قلعه‌سری یادآور شد: این پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی از محل تملک دارایی معاونت برنامه‌ریزی استانداری در دست ساخت است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا خرداد ۹۴ به پایان می‌رسد.

 

شهردار نکا تصریح کرد: در سال‌جاری برنامه‌های ویژه‌ای برای عمران و زیباسازی فضای شهر در دست اجراست که طرح توسعه ویژگی‌های بصری شهر در قالب سرفصل‌های تغییر طراحی‌های شهر (اعم از ساخت آب‌نما، فضای سبز و پیاده‌روسازی)، مبلمان شهری، نقاشی دیواری، رنگ‌آمیزی بلوار شهر، کاشت گل، نماهای هنری و سازه‌های تبلیغاتی در دستور کار است.

 

وی ادامه داد: در بحث زیباسازی طی سال گذشته، شاهد اقدامات مناسبی در سطح شهر بوده‌ایم که در هسته مرکزی شهر با فرفوژه‌سازی و کاشت گل، فضای زیبا و مناسبی برای شهروندان و مسافران ایجاد شده است که این زیباسازی‌ها و فضاسازی شهری با قوت بیشتری در سال جدید دنبال می‌شود.

 

میری‌قلعه‌سری اقدامات نوروزی شهرداری را از نظر شهروندان و مسئولان، مثبت و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و بیان داشت: اقدامات انجام شده در بخش‌های ظاهری از قبیل خدمات و تنظیف، فضای سبز و فضاسازی‌های محیطی و همچنین معرفی جایگاه و پیشینه تمدنی شهر تاثیرگذار بوده است که در سال جدید با همکاری شهروندان شاهد رشد بیشتر این مقوله‌ها باشیم.

 

شهردار نکا گفت: تلطیف و زیباسازی فضای شهری و احداث نمادهای شهری در جهت هویت‌بخشی به شهر و شهروندان ساکن در هر شهر از رسالت‌های مهم و اصلی شهرداری است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد بهبود فضای شهر نکا و رساندن آن به جایگاه شایسته آن به عنوان یکی از شهرهای توریستی و گردشگری باشیم.