واگذاري زمين به خانواده اسدپور در ریحان آباد گلوگاه نيز چند روز قبل در حال اجرا بود که با اعتراض شديد اهالي و درگيري 3 ساعته آنان با عوامل انتظامي همراه شد تا جايي که پليس ناچار به استفاده از گاز اشک آور و متفرق کردن معترضان شد.

reyhanabad56

به گزارش شرق پرس, به گفته منابع مطلع ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی روستای ریحان آباد شهرستان گلوگاه متعلق به خانواده اسد پور که پیش از انقلاب به خارج از کشور سفر کرده بودند در مالکیت عده ای  از اهالی این روستا درآمد که پس از گذشت سالها، خانواده اسد پور با اعلام شکایتی درباره بازپس گیری زمین خود اقدام کردند و دادگاه  نیز اقدام به صدور حکم  به مالکیت این زمین ها  برای این خانواده کرد.

واگذاری زمین نیز چند روز قبل در حال اجرا بود که با اعتراض شدید اهالی و  درگیری ۳ ساعته آنان با  عوامل انتظامی همراه شد تا جایی که پلیس ناچار به استفاده از گاز اشک آور و  متفرق کردن معترضان شد.

با ادامه این درگیری ها ، بیش از ۴۰ نفر دستگیر شدند که به گفته اهالی در میان دستگیرشدگان ،  عده ای از جانبازان ،  بسیجیان  و  خانواده های  شهدا هم به  چشم  می خورند.

در اتفاقی دیگر همزمان با برگزاری مراسم عزاداری و دسته روی شب های محرم ، اهالی این روستا با بستن محور تهران _ مشهد در این منطقه مانع تردد خودروها  و  سبب ترفیک سنگین شدند که  با دخالت  عوامل انتظامی ، این محور  باز شد.

به گزارش فرجام, این درگیری ها در حالی رخ داده است که هم اکنون خانواده اسد پور به حکم دادگاه خود را مالک زمین ها می دانند و اهالی هم می گویند تفکیک و تقسیم زمین ها میان اهالی در روزهای پس از انقلاب ، به حکم دادگاه صورت گرفت.