سراجی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان بهشهر درباره مانور آتش نشانان شرق مازندران گفت : هدف از برگزاری این مانور این است تا علاوه بر سنجیدن نیروهای عملیاتی شرق مازندران ، مردم نیز در جریان فعالیت های سازمان آتش‌نشانی قرار بگیرند.

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران)  مانور مشترک آتش نشانان شرق مازندران بمناسبت  روز آتش نشان (۷ مهر) و به منظور هماهنگی ، ارزیابی و بالابردن توان عملیاتی واحدهای آتش نشانی شرق استان مازندران با حضور مدیرعامل محترم پدافند غیرعامل استان مازندران ، سجادی فرماندار شهرستان بهشهر و آزموده شهردار بهشهر برگزار شد .

حسین سراجی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان بهشهر گفت : هدف از برگزاری این مانور این است تا علاوه بر سنجیدن نیروهای عملیاتی شرق مازندران ، مردم نیز در جریان فعالیت های سازمان آتش‌نشانی قرار بگیرند و با وظایف و عملیات ‌های این سازمان آشنا شوند.
وی ارزیابی عملکرد نیروهای عملیاتی،در آبرسانی، انجام عملیات امداد و نجات و عملیات اطفای حریق و بکار گیری تجهیزات را از دیگر اهداف این مانور دانست و افزود : این مانور با حضور ۴۰ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی باخودروهای بالابر و آتش‌نشانی و امداد و نجات برگزار شد.

حسین سراجی اظهار داشت : برگزاری مانورهای آتش نشانی فرصت مناسبی برای نشان دادن آمادگی نیروهای آتش نشان در شرق مازندران است .

در ادامه سید خالق سجادی فرماندار بهشهر گفت : برگزاری مانور مشترک فرصتی برای سنجیدن توان عملیاتی و آمادگی نیروهای آتش نشان در مواقع بروز حوادث است که ضمن معرفی این شغل پرحادثه و خطر آفرین به شهروندان همواره بایداهمیت این شغل در بین شهروندان دیده شود .

سجادی افزود : همیشه آماده باش بودن، کار کردن در شرایط مختلف آب و هوایی و روبرویی با خطرهایی مانند سقوط از ساختمان، انفجار وسایل نقلیه و… بخشی از ویژگی های این شغل است.

حمید آزموده شهردار بهشهر نیز گفت : آتش نشانی بهشهر از جمله سازمان های نمونه استان است که از نظر تجهیزات، امکانات، آموزش، جوان گرایی تلاش کرده است تا از بهترین ها باشد وسازمان آتش نشانی شهرستان بهشهر پنجمین استان از حیث کیفیت ، تجهیز و توسعه ، جوان گرایی و آموزش در استان است و در حوزه های کوهنوردی،راپل ، غواصی و .. فعال است.

آزموده تصریح کرد : آموزش و جذب نیروهای آتش نشانی را یکی از فعالیت های مهم سازمان برشمرد و ادامه داد: با تأمین اعتبارات مناسب و به روز کردن تجهیزات می توان اقدامات شایسته ای را برای امنیت و حفظ جان شهروندان انجام داد وبا توجه به اینکه شهرما متناسب با حوادث از تجهیزات کافی و مناسب برخوردار نیست ،خواستار اعتبار در بخش تجهیزات امداد و نجات برای این شهرستان هستیم .

 

عکس و خبر : محمد رضا ضابط