یکی از کمبودهای استان مازندران در حوزه زیرساخت، مساله نبود بستر حمل و نقل عمومی در شرق استان شامل شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر و میاندورود است که به همراه ساری مرکز استان به یک کریدور حمل و نقل خطی و مستقیم اما رها شده و بلاتکلیف تبدیل شده است.

otobus-omomi5

 

 

 

به گزارش شرق پرس مردم پنج شهرستان مازندران در حالی از بستر حمل و نقل عمومی محروم هستند که گویا اتفاقات اخیر در این مسیر و قتل دو زن نیز برای اقدام مناسب مسئولان کافی نبوده است.

 

 

یکی از کمبودهای استان در حوزه زیرساخت، مساله نبود بستر حمل و نقل عمومی خصوصا در شرق استان شامل شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر و میاندورود است که به همراه ساری مرکز استان به یک کریدور حمل و نقل خطی و مستقیم اما رها شده و بلاتکلیف تبدیل شده است.

 

گواه این مدعا اتفاقاتی بود که در سال های گذشته و ماه های اخیر در این مسیر افتاد و طی این رویدادهای ناگوار بارها خبر ربایش، آزار و اذیت، سرقت و حتی قتل نوامیس مردم توسط راننده نماهای بدون شناسنامه منتشر شد اما گویی این رویدادها هنوز هم برای یک اقدام زیربنایی توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان و استانداری مازندران جهت راه اندازی مسیر قانونمند مسافربری کافی نبوده است.

 

تلخ ترین رویداد مرتبط با این خطوط به ربایش همراه با سرقت، آزار و اذیت و قتل فجیع یک زن جوان که مادر نوزادی دو ماهه بود مربوط میشود که ماجرایی ناراحت کننده هرچند در نهایت با هوشمندی پلیس و نیروهای امنیتی منجر به دستگیری قاتل و مجرمان شد اما بازهم عقده دیرینه نبود زیرساخت حمل و نقل عمومی در شرق مازندران را باز کرد.

 

تابناک می نویسد: نمونه این اتفاقات به مرگ یک زن سرپرست خانوار در شهرستان نکا به دلایل مشابه میتوان اشاره کرد اما هنوز هم افکار عمومی منتظر اقدامات کارساز مسئولان مازندران برای ایجاد خودروهای عمومی با شرایط حداقل یک ایستگاه ثابت و مشخص در هر شهرستان با مشارکت بخش خصوصی هستند.