حسین زادگان درباره ارزش ریالی پرونده‌ها قاچاق کالا در ساری گفت: ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال بوده که محکومیت یک میلیارد و ۹۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

حسین زادگان فرماندار ساری

 

 

به گزارش شرق پرس  احمد حسین زادگان فرماندار ساری در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت موضوع قاچاق کالا و حفظ و صیانت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری در فصل بهار بر اساس زمان‌بندی تشکیل‌شده و یک کمیته هم به‌منظور رفع مشکلات کارگروه‌ها در این کمیسیون راه‌اندازی کردیم و هرماه نسبت به برگزاری جلسات اقدام می‌کنیم.

 

وی بابیان اینکه به‌منظور پیگیری مسائل مرتبط در دبیرخانه کارگروه، اکیپ‌های بازرسی  مختلفی تشکیل‌شده که به‌صورت ماهانه عملکرد آن‌ها از طریق دبیرخانه ارزیابی می‌شود، افزود:  کارگروه کالاهای هدف اداره صنعت معدن (طرح جمع‌آوری قاچاق کالاهای هدف)، کارگروه اطلاعات و عملیات پلیس تخصصی مبارزه با قاچاق  که شناسایی باندها، انبارها و دستگیری توزیع‌کنندگان کالاهای قاچاق را بر عهده‌دارند، کارگروه تبلیغات اداره ارشاد، اکیپ بازرسی از واحدهای سوخت بگیران عمده و جزء شرکت نفت، کارگروه پیشگیری تعزیرات رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده، کارگروه جلوگیری از قاچاق ماهیان خاویاری فرماندهی حفاظت منابع آبزیان، اکیپ بازرسی جلوگیری از قاچاق چوب آلات منابع طبیعی، اکیپ بازرسی از جلوگیری فروش سموم قاچاق جهاد کشاورزی  و اکیپ بازرسی جلوگیری از فروش داروهای قاچاق دانشگاه علوم پزشکی ازجمله گروه‌های بازرسی تشکیل‌شده است.

 

فرماندار ساری درباره اقدامات در دست انجام و اقدامات انجام‌شده توسط کارگروه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز مرکز استان گفت:   نظارت و بازرسی از مبادی ورودی و خروجی شهرستان را در دستور کارداریم که با هماهنگی شورای تأمین مجوز لازم گرفته شد و در این ماه انجام خواهد شد. شناسایی انبارها، بازرسی از باربری‌ها، آموزش به صنوف به‌منظور آگاهی دادن بازار از منع فروش کالاهای قاچاق از دیگر برنامه‌ها است.

 

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری بابیان اینکه درمجموع ۲۵۳ مورد بازدید را توسط کارگروه‌ها انجام دادیم که از این تعداد ۳۵ مورد بازدید مشترک بوده، تصریح کرد:  تعداد ۵۷ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد  که به ۴۹ پرونده رسیدگی و مختومه شد و هشت پرونده در حال رسیدگی است.

 

حسین زادگان درباره ارزش ریالی پرونده‌ها خاطرنشان کرد:  ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی  یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال بوده که محکومیت یک میلیارد و ۹۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

 

به گزارش مهر وی با اشاره به اینکه  کشفیات بسیار زیادی انجام شد که در قالب گزارش هرماهه برای دبیرخانه کمیسیون استان ارسال می‌شود، گفت: سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به  حساسیت‌های ایجادشده با افزایش تعامل و همکاری نسبت به انجام وظائف محوله با افزایش نظارت و کنترل و ارائه خدمات مناسب به شهروندان در سطح شهرستان فعال هستند.