امام جمعه نکا در مراسم جشن ازدواج 16 زوج نکایی گفت: سیره ائمه اطهار (ع) در زندگی ساده بود و ما نیز باید به‌سمت ساده‌زیستی رفته و از تجمل‌گرایی دوری کرده و زندگی خود را بر اساس راستی، صداقت و دوری از تجملات بنا کنیم و به‌نوعی زندگی خود را به سمت سیره ائمه اطهار (ع) و زندگی اهل‌بیتی ببریم.

 

 

 

به گزارش شرق پرس شانزده عروس و داماد نکایی مراسم ازدواج خود را در شب ولادت حضرت صاحب‎الزمان(عج) و در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام برگزار کردند.

 

 

neka-ezdevaj16

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، سه‌شنبه‌شب در مراسم جشن ازدواج ۱۶ تن از زوج‌های جوان در جوار بارگاه ملکوتی دو شهید گمنام دفاع مقدس اظهار کرد: پیوند زوج‌های جوان در کنار بارگاه ملکوتی شهدا، پیمان دوباره با شهدا در ادامه راه‌شان و الگوبرداری از آنان در راه و رسم زندگی است که باید سرمشق همه جوانان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه خانواده‌ها با اعتقاد به معنویت و سفارش فرزندان، تقوای الهی، امنیت و آرامش را برای خود و جامعه به ارمغان می‌آورند، افزود: خانواده‌ها علاوه بر تقویت معنویت، باید مشوق فرزندان در ازدواج آسان و دوری از تجملات باشند و بدانند آرامش واقعی و سلامت زندگی در ساده‌زیستی است.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: سیره ائمه اطهار (ع) در زندگی ساده بود و ما نیز باید به‌سمت ساده‌زیستی رفته و از تجمل‌گرایی دوری کرده و زندگی خود را بر اساس راستی، صداقت و دوری از تجملات بنا کنیم و به‌نوعی زندگی خود را به سمت سیره ائمه اطهار (ع) و زندگی اهل‌بیتی ببریم.

 

محمدی‌لایینی گفت: تجمل‌گرایی ما را از اهل‌بیت (ع) دور می‌کند و سرگرم شدن در زندگی‌های دنیوی، زرق و برق و چشم و هم‌چشمی مانع بزرگی برای رسیدن به زندگی ایده‌آل مورد توجه ائمه اطهار (ع) است که باید با دوری از چنین زندگی‌هایی به‌سمت تعالی و پیشرفت حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: صداقت، ایمان، صفا و صمیمیت در خانواده، توجه به حجاب و عفاف اسلامی، دوری از توقعات بی‌جا از جمله مولفه‌های اصلی یک زندگی موفق است که باید مورد توجه همگان در جامعه قرار گرفته و خانواده‌ها فرزندان خود را به سمت چنین زندگی سوق دهند.

 

امام جمعه نکا با تبریک به‌مناسبت میلاد با سعادت امام عصر (عج) تصریح کرد: سالروز میلاد امام زمان (عج) روز مستضعفین نام گرفته است که تمام مستضعفین جهان از مسلمان و غیرمسلمان امیدشان به این مولود و ظهور ایشان است.

 

محمدی‌لایینی گفت: زندگانی حضرت فاطمه (س)، نمونه بارز و الگویی بزرگ برای زنان و همه بشریت است که باید ابعاد مختلف مذهبی، دینی و قرآنی این بانوی بزرگوار، سرمشق و سبک زندگی جوانان و خانواده‌ها قرار گیرد تا از هجمه‌های دشمن و ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی در امان باشیم.

 

مسئول تولیت بوستان شهدای گمنام نکا نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد امام زمان (عج) بیان کرد: سنت حسنه ازدواج آسان در شهرستان نکا امسال برای چهارمین سال متوالی در جوار شهدای گمنام برگزار شد که مورد استقبال همه افراد جامعه قرار گرفته است و علاوه بر این شاهد ازدواج‌های دسته‌جمعی در ایام میلاد امام زمان (عج) در جوار مزار شهدای گمنام نکا هستیم.

 

احمد زلیکانی با بیان اینکه این جشن بزرگ پیوند آسمانی به‌منظور اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید بیعت دوباره با شهدا، عشق، ایثار و حفظ و بسط ارزش‌های ناب برگزار شد، اضافه کرد: جوانان ما باید با سرلوحه قرار دادن زندگی و سیره علوی و فاطمی، به‌سمت خوبی و نیکی حرکت و زندگی خود را برای همیشه بر مبنای زندگی اهل‌بیت (ع) استوار کنند تا آسیب نبینند.

 

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، ۱۶ عروس و داماد با خودروهای متحدالشکل، پس از حرکت از مقابل مصلای امام خمینی (ره) در سطح شهر با ادای احترام به شهدای شهر، با حضور در کنار آستانه شهدای گمنام، خطبه عقد برای‌شان جاری شد و پیوند آسمانی خود را رسمیت بخشیدند و مراسم مولودی‌خوانی و نورافشانی برگزار شد.