دکتر یونسی معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران در کارگروه طلاق شرق مازندران از مسئولان و مردم خواست برای كاهش طلاق با برنامه ريزي مناسب وارد شده و شبكه هاي مردمي تشكيل دهند.

 

 

 

به گزارش شرق پرس علیرضا یونسی رستمی، در جلسه کارگروه طلاق شرق مازندران در فرمانداری بهشهر اظهار داشت: فرمانداران و مسئولان در نهادینه کردن ازدواج در جامعه و کاهش طلاق با برنامه ریزی مناسب وارد شده و شبکه های مردمی تشکیل دهند.

 

وی با اعلام اینکه باید با استفاده از توان افراد متعهد و امین در بین مردم ، افرادی که در حال طلاق و جدایی هستند را شناسایی و راهکارهای مفید برای جلوگیری از این پدیده مذموم و زشت در اجتماع ارایه شود.

 

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه یکی از مهمترین معضلات و مشکلات جامعه ما بدبینی است، یادآور شد: باید با هدف گذاری مناسب برای آینده، زندگی را براساس مهر و محبت شکل داد و با جلوگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده، برای رشد و تعالی جامعه تلاش شود.

 

یونسی گفت: حساس سازی مردم و مسئولین نسبت به آسیبهای اجتماعی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با در دستور کار قرار دادن این مساله به سمت کارهای فرهنگی سوق یافته و سایتی طراحی شود تا خانواده های موفق و چگونگی موفقیت ها به جوانان ارائه شود.

 

وی افزود: رسانه وسیله مهم ارتباطی در عصر فعلی است که امیدواریم تمام رسانه های ما از مجازی و مکتوب، نوشتاری و شنیداری و تصویری در این راستا به کمک مسئولان آمده و آثار مفید ازدواج و اثر مذموم طلاق را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

 

سید خالق سجادی فرماندار بهشهر در این مراسم با اشاره به اینکه بیشترین علت طلاق در بهشهر، اعتیاد است، افزود: عدم مسئولیت پذیری، سوء ظن و بدبینی و مداخله اطرافیان در رده های بعدی طلاق در بهشهر قرار دارد.

 

فرماندار نکا در این جلسه گفت : طلاق معضل مهم جامعه است که همه ما باید بعنوان یک دغدغه مهم به آن توجه کرده و برای رفع این مشکل و معضل با ارائه راه حل عملی، تلاش کنیم.

 

جعفراحمدی با بیان اینکه براساس گزارش های اعلام شده ۴۷ درصد طلاق های انجام شده زیر پنج سال اول زندگی است، ادامه داد: این مساله به دلیل عدم مهارت لازم در زندگی ایجاد می شود که باید با افزایش مهارتهای لازم در زندگی، و توجه به آموزش های قبل و حین ازدواج در افزایش طول عمر زندگی زناشویی تلاش کرد.

 

وی گفت: اعتیاد، عدم علاقه، خیانت، دخالت اطرافیان و سوء ظن از جمله علت های مهم طلاق در نکا اعلام شده است که امیدواریم با توجه به شناسایی این عوامل، با برنامه ر یزی مناسب برای رفع این معضل تلاش شود.

 

معاون فرماندار گلوگاه نیز در سخنانی بیان داشت: شهرستان گلوگاه از جمله شهرستان هایی است که با توجه به دارا بودن حدود سه هزار دکل بندی که خارج از شهرستان مشغول فعالیت هستند، از آسیب های مختلف اجتماعی رنج می برد که رفع این معضل ها نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان و ارائه راهکار مناسب برای برون رفت از معضلات است.

 

یاسر جعفری‌خورشیدی، دایر کردن مرکز مشاوره برای زوجین در معرض خطر طلاق و آسیب های مختلف اجتماعی نیاز مهم شهرستان گلوگاه است که امیدواریم مورد توجه بیشتر قرار گرفته و نسبت به دایر کردن این مرکز، تلاش بیشتری اعمال شود.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران نرخ طلاق در استان مازندران ۲.۵ درصد اعلام کرد که ۱۳ درصد از طلاق های ثبتی مازندران مربوط به زوج های غیرساکن است و این موضوع آمار طلاق را نسبت به ازدواج افزایش داده است.

 

علی رجبی میانگین سن طلاق مردان را در این استان ۳۵ سال و بانوان را نیز ۳۱ سال اعلام کرد.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت که در سال گذشته هفت هزار و ۸۸۴ واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که به نسبت سال پیش از آن ( ۹۳ ) هفت درصد بیشتر شد.

 

وی آمار طلاق استان را در سال ۹۳ حدود هفت هزار و ۳۵۴ مورد اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 

ایرنا