ابراهیم زاده با بیان اینکه با وجود قطعی گاز توسط شرکت ترکمن، فشار گاز در مازندران شرایط خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گاز تمام جایگاه‌های CNG و صنایع استان وصل است.

مشکل قطعی گاز در مازندران نداریم / ترکمنستان خواستار افزایش 9 برابری قیمت گاز بود!

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) ابراهیم زاده مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شرکت گاز ایران تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطعی گاز را انجام داده است، گفت: با وجود قطع گاز ارسالی از امروز فشار گاز استان مطلوب است.

 

محمداسماعیل ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پیش‌بینی‌هایی در زمینه قطع گاز از سوی ترکمنستان داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه توافق بین ایران و ترکمنستان با جلسه مفصلی در این کشور صورت گرفت، افزود: با وجود توافق صورت گرفته شرکت ترکمن به طور ناگهانی گاز ارسالی به ایران را قطع کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران پیش‌بینی این قطعی از سوی ترکمنستان را داشته است، بیان کرد: بر این اساس گاز نیروگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان در کشور قطع شده و سوخت دوم برای آنها جایگزین شده است.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود قطعی گاز توسط شرکت ترکمن، فشار گاز در مازندران شرایط خوبی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گاز تمام جایگاه‌های CNG و صنایع استان وصل است.

ابراهیم‌زاده از برقراری گاز یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک بخش خانگی در استان خبر داد و تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم تا در مصرف گاز صرفه‌جویی و حدالامکان از یک بخاری در منزلشان استفاده کنند.

وی با اشاره به خواسته نابجای ترکمنستان و افزایش ۹ برابری قیمت گاز در زمستان، یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران در برابر این خواسته با تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت در جلوگیری از افت فشار گاز می‌ایستد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان گفت: با تمهیدات شرکت ملی گاز ایران تاکنون که ۱۲ ساعت از قطع گاز ارسالی از ترکمنستان گذشته هیچ مشکلی در استان نداشته‌ایم و در صورت سرمای شدید و افت فشار به ناچار گاز صنایع و سی‌ان‌جی‌ها قطع می‌شود.