حضرتی رئیس دادگستری نکا از تلگرام به عنوان معضل شدید اجتماعی نام برد و ادامه داد: در شرایط کنونی شاید ماهواره به اندازه تلگرام، به عنوان معضل شناخته نشود

معضلات تلگرام کمتر از ماهواره نیست

 

 

 

به گزارش شرق پرس امرالله حضرتی رئیس، دادگستری نکا در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: نکا از جمله شهرستان‌های متدین و مذهبی مازندران است که انتظار است که در امر مقدس ازدواج و جلوگیری از طلاق دقت بیشتری انجام شود تا از بروز طلاق‌های مختلف جلوگیری شود.

 

 

وی با بیان اینکه علل طلاق بر اساس بررسی‌های انجام شده ناشی از اعتیاد، مسائل اقتصادی، نفقه، کار نکردن جوانان، دخالت خانواده‌ها، ازدواج‌های خیابانی و اجباری و… است، افزود: اعتیاد از مسائل مهمی است که بسیاری از جوانان ما با آن درگیر هستند و در این بین نقش خانواده، دوستان، مساجد، مدارس، دانشگاه و… مهم است و نباید نادیده گرفته شود.

 

 

رئیس، دادگستری نکا تصریح کرد: جوانانی که در مساجد، هیأت مذهبی و اماکن مذهبی فعال هستند، معمولاً به سمت اعتیاد نمی‌روند و برای این منظور و رفع مشکلات ناشی از اعتیاد باید به سمت افرادی که دارای لغزش هستند و در محیط‌هایی قرار دارند که به سمت اعتیاد می‌روند، برویم و آگاهی‌رسانی کنیم.

 

 

این مسؤول پایبند نبودن برخی از جوانان به کار را از دیگر عوامل طلاق عنوان کرد و یادآور شد: مازندران استانی پر از کار و شغل است اما برخی از جوانان به‌دلیل تنبلی و پایبند نبودن به شغل، دنبال کار نمی‌روند و همین مسأله در بسیاری از موارد منشاء طلاق است که خانواده‌ها باید در چنین شرایطی ضمن پرهیز از دخالت‌های بی‌مورد، کمک کنند تا فقر، موجب افزایش طلاق نشود.

 

 

حضرتی از تلگرام به عنوان معضل شدید اجتماعی نام برد و ادامه داد: در شرایط کنونی شاید ماهواره به اندازه تلگرام، به عنوان معضل شناخته نشود، چرا که تلگرام در اختیار همه جوانان است و لذا باید نظارت کامل انجام شود تا جوانان به گروه‌های مختلف و ناپسند جذب نشده و گرفتار در معضلات مختلف نشوند.

 

 

وی با اشاره به معضلات مختلف قضایی، گفت: ازدواج و طلاق، مؤسسات مالی و منابع طبیعی از معضلات مهم قضایی هستند که باید پیشگیری از وقوع جرم را نیز به این موارد اضافه کرد و برای رهایی از این معضلات با دقت نظر بیشتری وارد شد.

 

 

رئیس دادگستری نکا افزود: مؤسسات مالی که از بانک مرکزی مجوز نداشته و بدون مجوز در شهرستان فعالیت می‌کنند، از جمله مشکلاتی است که با آن در نکا دست ‌به گریبان هستیم و مردم باید با آگاهی از این مسأله از اعتماد به مؤسساتی که دارای مجوز از بانک مرکزی نیستند، خودداری کنند.

 

 

این مسؤول اظهار کرد: هم اکنون دو یا سه مؤسسه مالی بدون مجوز در شهرستان نکا به‌عنوان یکی از معضلات این شهرستان وجود دارند که با مشکلات آن دست ‌به گریبان هستیم و لذا شهروندان باید از سپرده‌گذاری در این مؤسسات خودداری کرده و سرمایه خود را در اختیار مؤسسات مالی که پشتوانه بانک مرکزی ندارند، قرار ندهند.

 

 

حضرتی با اشاره به مشکلات حوزه منابع طبیعی، یادآور شد: جنگل، مراتع، درخت‌های جنگل و زمین‌های جنگل متعلق به منابع طبیعی است و نباید در آن تجاوز شود و دام‌ها نباید داخل جنگل رها شوند و اگر کسانی ادعا دارند که اراضی ملی از قبل در اختیارشان بوده است، از طریق سند رسمی اقدام کنند.

 

 

وی در پایان با تأکید بر پیشگیری از وقوع جرم، گفت: بیشترین پرونده کیفری متعلق به فحاشی، درگیری‌های لفظی و فیزیکی، ضرب و جرح بوده است که افراد تحمل، صبر و حوصله ندارند و برای مسائل کوچک شکایت می‌کنند که امیدواریم با سرلوحه قرار دادن صبر در زندگی، از بروز برخی اختلافات ناشی از این مسأله و بی‌حرمتی‌ها جلوگیری شود و سبب کاهش پرونده‌های وارده به دادگستری شویم.

 

 

 

 

 

 

 

فارس