فرماندار نکا گفت: در گذشته مسکن مهر نکا بین دوراهی شهر و روستا گرفتار بود که با تبدیل شدن مسکن مهر نکا به شهرک مسکن مهر، خدمات‌رسانی بهتری به ساکنان این شهرک ارائه می‌کنیم

maskan-mehr18

فرماندار نکا از تبدیل مسکن مهر نکا به شهرک مسکن مهر به عنوان نخستین شهرک مسکن مهر استان خبر داد و گفت: با تبدیل مسکن مهر به شهرک، خدمات شهرک به ساکنان ارائه می‌شود.

 

 

به گزارش شرق پرس، رحیم قاسمی طوسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این شهرک به دلیل واقع شدن مابین شهر و روستا از خدمات مناسبی برخوردار نبود و نه می‌توانستیم خدمات شهری و نه خدمات روستایی ارائه دهیم.

 

وی افزود: در گذشته مسکن مهر نکا بین دوراهی شهر و روستا گرفتار بود که با تبدیل شدن مسکن مهر نکا به شهرک مسکن مهر، خدمات‌رسانی بهتری به ساکنان این شهرک ارائه می‌کنیم تا از خدمات شهرک بهره‌مند شده و از زندگی مناسب و آبرومندی برخوردار باشند.

 

فرماندار نکا با اشاره به انتخاب نماینده ویژه فرماندار در امور شهرک مسکن مهر نکا یادآور شد: این مسئولیت برای نگهداری مناسب از این شهرک تعیین شده تا برای رفع مشکلات بیش از گذشته تلاش کنیم و خدمات‌رسانی مناسب به آنها ارائه کنیم.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه مردم در شهرک مسکن مهر ساکن شده‌اند و باید خدمات با فوریت ارائه شود ادامه داد: ارائه خدمات عمومی از نیازهای مهم برای این شهرک است که اعتبار برای ساخت مسجد فراهم شده و روشنایی این منطقه با قوت انجام می‌شود و احداث مسجد، نانوایی، مغازه و ارائه خدمات عمومی، پیگیری کانال آب و نصب آسانسور برای خانواده معلول با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به با قول و مساعدت‌های ویژه معاون استاندار برای آسفالت مسکن مهر شهرستان نکا خاطرنشان کرد: شرایط کنونی و وجود گل‌ولای در شهرک قابل قبول نیست که آسفالت در دستور کار است که تاکنون هم به دلیل اینکه وجود شرایط جوی نامناسب و اینکه آسفالت شهرک بتنی است، عملیاتی شدن آن به تاخیر افتاد که در ادامه با جدیت دنبال می‌شود.

 

فرماندار نکا با اشاره به اینکه عدم درآمد کافی در روستاها مهم‌ترین عامل مهاجرت است یادآور شد: باید با ایجاد اشتغال مناسب، ماندگاری مردم در روستاها را افزایش داده و از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کنیم.

 

قاسمی طوسی با بیان اینکه ۷۰ درصد شهرستان نکا منطقه هزارجریب است بیان کرد: کشت گیاهان دارویی با توجه به هزینه پایین و درآمد بالا، از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد در روستاهای این شهرستان است که با جدیت دنبال می‌شود و احداث کارخانه گیاهان دارویی در هزارجریب نکا در دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاری در بخش گیاهان دارویی حمایت می‌کنیم یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط بین هشت تا ۱۵ میلیون تومان درآمدزایی در هر هکتار از گیاهان دارویی در شهرستان انجام شود که در این رابطه از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان و  استان در راستای تقویت و رشد این بخش استفاده می‌کنیم.

 

رفع مشکل روشنایی در کمربندی نکا

نماینده عالی دولت در نکا اظهار کرد: هم‌اکنون تکمیل روشنایی کمربندی نکا با جدیت در حال انجام است و به‌زودی سراسر کمربندی نکا به سیستم روشنایی مجهز می‌شود تا از مشکلات ناشی از عدم روشنایی کاسته شود.

 

قاسمی طوسی تعطیلی کار در این حوزه را ناشی از مسائل و مشکلات فنی اعلام کرد و گفت: پروژه اتمام روشنایی کمربندی نکا باید ماه گذشته آماده و تحویل می‌شد که به دلیل مشکلات فنی، متوقف شد و اکنون نیز با برطرف شدن این مشکل، روشنایی کمربندی نکا با قوت در حال اجرا است و تا عید امسال تحویل می‌شود چرا که معتقدیم عدم روشنایی در این محور خطرناک و مشکل‌آفرین است.

 

وی با اشاره به ورودی و خروجی کمربندی نیز خاطرنشان کرد: ورودی شهرستان نکا از سمت ساری با استفاده از توان بالای فنی در حال انجام است و مشکل بودجه‌ای نداریم و چون کار حساسی است نیازمند نگاه ویژه است که به دلیل گستردگی کار با برنامه‌ریزی در دست اقدام است و پیمانکار در حال اجرای پروژه است.

 

قاسمی طوسی گفت: برای خروجی این شهرستان به سمت بهشهر نیز مشاور انتخاب شد و طرح‌های پیشنهادی از جمله احداث زیرگذر برای این محور در دست بررسی است که تا پایان سال این مطالعات و بررسی‌ها به اتمام رسیده و طرح اجرایی شود.

 

برخی روستاهای نکا از فرستنده صدا و سیما محروم هستند

فرماندار نکا با اشاره به اینکه عملکرد صدا و سیما در برخی از روستاها ضعیف است اظهار داشت: برخی از روستاهای نکا از گیرنده صدا و سیما محروم هستند و تنها یک یا دو شبکه قابل مشاهده است که باید تقویت شود.

 

قاسمی طوسی ادامه داد: برخی از روستاهای شهرستان نکا به دلیل عدم برخورداری از فرستنده‌های تلویزیونی از ماهواره استفاده می‌کنند که خود نیازمند کار فرهنگی است و صدا و سیما باید به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی به این مقوله فرهنگی پرداخته و در رفع مشکلات گام‌های اساسی بردارد.

 

فرماندار نکا با بیان اینکه برخی از روستاها با فاصله یک و نیم کیلومتری از شهر نکا فاقد بهره‌مندی کامل و مناسب از صدا و سیما هستند بیان کرد: صدا و سیما خود مسئول اطلاع‌رسانی است و لازم است که در این رابطه نیز با توجه به پیگیری‌های متعدد در دوران مختلف وارد شده و فرستنده‌های صدا و سیما را در این مناطق فعال کند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران امین اطلاع‌رسانی در شهرستان و مورد حمایت ما هستند خاطرنشان کرد: باید بدانیم اطلاع‌رسانی لازمه جامعه است و هیچ شخص و جامعه‌ای از عدم اطلاع‌رسانی سود نبرده است و لذا باید با همکاری متقابل بین مدیران، رسانه و خبرنگاران، برای توانمندی جامعه و شهرستان گام برداریم و بدانیم که هر چه اطلاع‌رسانی جامعه قوی‌تر باشد جامعه فربه‌تر و موفق‌تر است.

 

قاسمی طوسی بیان داشت: به عنوان نماینده دولت در شهرستان از نقد سازنده خبرنگاران حمایت می‌کنم اما نقد غیرمنصفانه و دروغ را نمی‌پسندم و معتقدم که مسائل حاشیه‌ای، بی‌مهری به دولت و خسته کردن دولت از مسائلی است که باید از آن دوری کنیم و همه ما در جهت رفع مشکلات و اعتلای نظام گام برداریم.

 

فرماندار نکا با تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اکنون عطر پیروزی در آستانه دهه فجر به مشام می‌رسد که قدرت و ابهت انقلاب و نظام اسلامی ما در شرایط کنونی در گرو درایت امام راحل و رهبری و حضور گسترده مردم در انقلاب است.

 

وی گفت:‌ افتتاح ۹ مرکز و خانه بهداشتی در حوزه بهداشت و درمان، اورژانس جاده‌ای، افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی، افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی امداد و بهزیستی، افتتاح پروژه‌‌های آموزش‌و پرورش و آغاز به‌کار فعالیت اجرایی نمازخانه مدارس، بهره‌برداری از یادمان شهدای کفکور و دنگسرک از جمله پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر امسال است.