قاسمی‌طوسی گفت: باید برای ادامه کار بسته کامل کمپوست در اختیار ما قرار گیرد و همان‌گونه که بارها اعلام شد، ایجاد دستگاه زباله‌سوز شرق مازندران در کنار این کمپوست از ضرورت‌های مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و در این راستا نیز از هم اکنون نیازسنجی شود.

نخستین کارخانه کمپوست استان در شرق مازندران بهره برداری می شود

 

 

به گزارش شرق پرس رحیم قاسمی‌طوسی امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان نکا، با اشاره به افتتاح اولیه این کارخانه کمپوست در شرق مازندران، اظهار کرد: زباله برای ما همچنان بعد از گذشت سال‌های متمادی به‌عنوان یک تهدید است در حالی که باید به آن به‌عنوان یک فرصت بنگریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه این کارخانه ظرفیت در شرق مازندران به محوریت شهرستان بهشهر و با همکاری پنج شهرداری بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل‌شهر و رستم‎کلا در مرحله افتتاح قرار دارد، افزود: این کارخانه ظرفیت کمپوست ۲۵۰ تن زباله را داراست.

 

سرپرست فرمانداری نکا با اشاره به جلسات برگزارشده با حضور معاون سیاسی‌امنیتی و معاون عمرانی استاندار مازندران، بیان کرد: مقرر شد که این کارخانه فعالیت اولیه خود را انجام دهد تا اگر مشکلات و معضلاتی در حین کار مشاهده شد، رفع و سپس با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری برسد.

 

این مسئول همچنین با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کار اجرایی و عملیاتی این کارخانه به اتمام رسیده است، یادآور شد: براساس اعلام شهردار بهشهر و پیمانکاران، کارهای عملیاتی بسیار خوبی انجام شده است و تأمین آسفالت، زمین ریجکت، محوطه‌سازی، ساختمان اداری و … جز باقی‌مانده فعالیت‌های کمپوست بهشهر است که در حال انجام توسط پیمانکاران است.

 

قاسمی‌طوسی ادامه داد: باید برای ادامه کار بسته کامل کمپوست در اختیار ما قرار گیرد و همان‌گونه که بارها اعلام شد، ایجاد دستگاه زباله‌سوز در کنار این کمپوست از ضرورت‌های مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و در این راستا نیز از هم اکنون نیازسنجی شود.

 

وی گفت: با افتتاح کارخانه کمپوست حدود نیمی از مشکلات زباله شرق مازندران رفع می‌شود و رفع کامل مشکلات زباله در شرق مازندران، نیازمند ساخت و ایجاد دستگاه زباله‌سوز، انجام کار فنی و ارائه پکیج کامل در کمپوست بهشهر است که می‌تواند باقی‌مانده مشکلات را حل کند که امیدواریم با همکاری مسئولان این مهم عملیاتی شود.

 

 

فارس