در این نمایشگاه تنها یک نفس با خدا فاصله دارید، چرا که از عطر بوی قرآن آکنده شده و کلام وحی زینت بخش غرفه هایش شده است، اینجا جایی است که خدا را بیش از هر جای دیگری احساس خواهید کرد، پس باید نیت کرد و قدم در نمایشگاه گذاشت.   به گزارش شرق پرس […]

 

نمایشگاه ساریدر این نمایشگاه تنها یک نفس با خدا فاصله دارید، چرا که از عطر بوی قرآن آکنده شده و کلام وحی زینت بخش غرفه هایش شده است، اینجا جایی است که خدا را بیش از هر جای دیگری احساس خواهید کرد، پس باید نیت کرد و قدم در نمایشگاه گذاشت.

 

به گزارش شرق پرس , باید نیت کرد و قدم در نمایشگاهی گذاشت که عطر و بوی قرآن را بیش از هر جای دیگر در آن می توان احساس کرد، غرفه هایی  که با کلام وحی زینت یافته اند و سعادت بشر را هدف قرار داده اند، اینجا نمایشگاهی است که با خروج از آن احساس می کنید که آدم دیگر شده اید.

در واپسین ساعتهای یک روز بلند تابستانی که عقربه های ساعت به کندی به سمت افطار پیش می رود، این بار صدای صوت قرآن از نمایشگاهی در مجتمع فرهنگ و ارشاد مازندران می پیچید، نمایشگاهی که کاملا حال و هوای قرآنی دارد و با دیگر نمایشگاهها متفاوت است.

همزمان با ماه صیام و ضیافت الهی، عطر بهار قرآن در جای جای شهر حس می شود و  مردم مومن  با آگاهی از اجر و ثواب قرائت و تلاوت قرآن در این ماه و با شرکت در محافل قرآنی به بهترین نحو از برکات ماه ضیافت الهی بهره مند می شوند.

با فرا رسیدن ماه رمضان، ماه نزول قرآن سومین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان با حضور ۳۰ فعال قرآنی در محل سالن فرهنگ و ارشاد استان در ساری گشایش یافت و علاوه بر این، نمایشگاههای قرآنی از روزهای ۱۵ تا ۲۴ تیرماه در ۱۸ شهرستان استان با هدف معرفی آثار و نقش قرآن در سعادتمندی دنیوی و اخروی و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن و بهره گیری از فضیلت های این کتاب آسمانی در زندگی در حال برگزاری است.

عطر بهار قرآن در مازندران به مشام می رسد

رویکردهای گوناگون در ترویج فرهنگ قرآنی و معرفی آثار و فواید قرآن از منظر مختلف از ویژگی های این دوره از نمایشگاه بوده است. با این حال، نمایشگاه سالانه قرآن و عترت مازندران امسال چشم انتظار دست یاری مسئولین ماند و سیر نزولی تمهیدات برپایی نمایشگاه تهدیدی برای ترویج فرهنگ قرآنی است.  

ارائه محصولات نرم افزاری در سنین مختلف کودک ،نوجوان و بزرگسال، غرفه های هنرهای تجسمی ،گرافیکی و خوشنویسی ، حضور ناشران و فروشندگان کتب قرآنی ،مذهبی و دینی، منبت کاری، معرق، نقاشی ،عکاسی و ایستگاه نقاشی برای کودکان ، نمایش عروسکی و غرفه های کتب دینی ویژه کودکان از ابعاد برگزار این نمایشگاه بوده است.

تبلیغات کم برای نمایشگاه

مسئول غرفه آستان قدس رضوی مشهد با بیان اینکه تبلبغات خوبی برای نمایشگاه صورت نگرفته اظهار داشت : عدم انجام تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب از برگزاری نمایشگاه و همچنین پایان کار نمایشگاه در ساعت۱۱ شب  از علل پایین بودن میزان استقبال مردم از نمایشگاه بوده است.

سید حسن ساداتی اظهار داشت : مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و دفتر نمایندگی  نهادهای فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی مازندران تلاش دارد با بخش های زیرمجموعه خود و بهره گیری از اساتید برجسته ،آموزش ،پرورش و تولید و اشاعه هنر اسلامی – ایرانی را به منصه ظهور برساند.

وی افزود : در این غرفه کتابهای اجتماعی ،ترویج فرهنگ رضوی ،زندگی نامه معصومین ،نرم افزارهای رسانه ای صوتی و تصویری و همچنین سنگ های مذهبی ارائه شده است.

پایین بودن استقبال مردم /رضایت مشتریان از تخفیف های سال گذشته

مسئول غرفه سردار شهید حاج بصیر با بیان اینکه نمایشگاه قران و عترت هر ساله در ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز برگزار می شود اظهار داشت : سال گذشته استقبال خیلی خوب از سوی مردم صورت گرفته  بود و همچنین مشتریان از قیمت و درصد تخفیف ها راضی تر از امسال بودند و چون امسال هزینه های چاپ و انتشار افزایش یافته درصد تخفیف ها امسال کمتر است.

نمایشگاه قرآن ساری

 

برگزاری نمایشگاه با شرکت کنندگان داخل استان

ابراهیم خلیلی  افزود :سال گذشته بحث اسکان غرفه داران مطرح بود ولی امسال اینگونه تمهیدات در نظر گرفته نشد و همچنین در سال گذشته ناشرین از بیرون استان هم دعوت شده بودند ولی در این دوره از نمایشگاه شرکت کنندگان فقط از داخل استان حضور داشتند .

خلیلی بیان داشت :دغدغه این غرفه این است که یکسری کتابها و محصولات فرهنگی را در این ایام با قیمت مناسب به دست مردم برساند و رساله های آموزشی ،رساله های مراجع و  کتابهای علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی ، قلم های قرآنی با کیفیت مناسب ،مفاتیح ، کتاب های فرهنگی ، مذهبی ، مداحی و سخنرانی برخی از مراجع از عناوین محصولات این غرفه است که با اعمال تخفیف های مناسب به مشتریان ارائه می شوند .
 
معرفی موسسات فرهنگی قرآن و عترت

مسئول غرفه موسسه قرآنی بهشت رضوان اظهار داشت : یکی از برنامه های این دوره از نمایشگاه  معرفی موسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان ساری است که زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند  و کارهای فرهنگی با محوریت قرآن انجام می دهند.

صدیقه طالبی افزود :در هر یک از روزهای نمایشگاه یکی از موسسات قرآنی نسیم نور ،مصباح الهدی ،روضه رضوان ،معراج ، طهورا ،طریق الوصال و بهشت رضوان به شهروندان معرفی می شوند.

وی اظهار داشت :کلاس های آموزشی موسسه قرآن و عترت بهشت رضوان در سه بخش کلاس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ،کلاس قرائت سطح ۳(تجوید)  ویژه جوانان و کلاس قرائت سطح ۱ (روخوانی ) ویژه نونهالان برگزار می شود.

طالبی ادامه داد :به منظور آموزش هماهنگ و منظم در حفظ ،قرائت و مفاهیم قرآن کریم متناسب با سطح توانایی و علایق و نیازهای قرآن پژوهان نوارها و جزوات آموزشی تهیه و تدوین می شود.

 

نمایشگاه قرآن ساری

برگزاری نمایشگاه با حداکثر توان و با بضاعت اندک

مدیر نمایشگاه قرآن و عترت بیان داشت : با توجه به ویژگی خاص ایام ماه مبارک رمضان و  با توجه به اینکه این ماه ایستگاه معنوی الهی است و ماه نزول قرآن است سعی بر این شده که با حداکثر توان و با بضاعت کمی که وجود دارد این نمایشگاه به بهترین شکل برگزار شود .

سید مهدی سعیدی ساروی اظهار داشت: در این ایام مردم در مساجد و تکایا حضور دارند و به منظور فراهم کردن امکان بازدید بیشتر شهروندان از نمایشگاه ساعت کار نمایشگاه از روز سوم از ساعت ۱۱ به ۱۲ شب تغییر یافت .

ضرورت همکاری مسئولین در برگزاری بهتر نمایشگاه

وی با اشاره به ضرورت همکاری و همیاری مسئولین در برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه نمایشگاه در مرکز استان برگزار می شود مجموعه مسئولین شهرستانی و استانی باید توجه ویژه ای داشته و همکاری و همیاری بهتری را داشته باشند.

سعیدی ساروی افزود: باید چندین اتوبوس را در میادین شهر در نظر می گرفتیم ولی با توجه به بضاعت اندک حداقل را توانستیم انجام دهیم.

وی ادامه داد :نظربه مسافت بین مرکز شهر تا محل نمایشگاه در سنوات قبل اتوبوس ها را از شهرداری درخواست می کردیم ولی با توجه به اینکه الان به بخش های خصوصی واگذار شده و هزینه هایی در بر دارد متاسفانه با بودجه حداقل برای موسسات قرانی که در محلات حضور دارند توانستیم وسیله نقلیه فراهم کنیم.

مدیر نمایشگاه قرآن و عترت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در اطلاع رسانی مناسب از برگزاری نمایشگاه گفت : امید است که عزم استانی از طرف مسئولین انجام شود و به عنوان مرکز استان بتونیم به نحو شایسته ای این نمایشگاه ها را در سال های آتی برگزار کنیم و یک فضا و محفل انسی با قرآن در ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

به گزارش مهر, برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت باید جلوه ای از اتحاد و همبستگی بوده و بازدید کنندگان خود را در فضایی روحانی و معنوی قرار داده و با تامل و تعمق در آیات الهی به بهار دل دست یافته و در این ماه از چشمه های جوشان حیات بخش و انسان ساز قرآن و عترت سیراب شوند و امید است در پرتو الطاف خداوند  و با همکاری و همدلی مسئولین این نمایشگاه ها به هدف متعالی خود دست یابند.

گزارش و عکس: سحر صحرایی

 

/انتهای خبر