مراکز درمانی شهرستانهای اطراف مانند بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه نیز نتواستند آنگونه که باید پاسخگوی نیازهای درمانی مردم منطقه باشند و سالهاست که طرح گسترش این بیمارستان نیز در حد همان طرح باقی مانده است.

 

bimarestan46

به گزارش شرق پرس, بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر با عمر ۷۰ ساله همچنان میزبان بیمارانی است که از راه دور و نزدیک به این مرکز درمانی پیر و فرسوده در شرق مازندران مراجعه می کنند و شاید این بیمارستان چشم امید بسیاری از مردمی است که از روستاهای دورافتاده به امید درمان مناسب به سمت آن رهسپار می شوند.

 

 

 مسئولین نیز همواره در مقاطعی با تعمییر و تجهیز این بیمارستان سعی در سرپا نگه داشتن آن داشتند تا باز هم پیکر نحیف و کهنسال این بیمارستان, بار سنگین مراجعات گسترده بیماران در شرق استان را بدوش بکشد.

 

از طرفی مراکز درمانی شهرستانهای اطراف مانند بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه نیز نتواستند آنگونه که باید پاسخگوی نیازهای درمانی مردم منطقه باشند و سالهاست که طرح گسترش این بیمارستان نیز در حد همان طرح باقی مانده است.

 

نیاز شرق مازندران به یک بیمارستان بزرگ و مجهز

 

ساخت یک بیمارستان مجهز و بزرگ بعنوان یک نیاز اساسی در این منطقه احساس می شد تا اینکه در سال ۸۷ یکی از خیران بهشهر با اهدا  زمین دو ونیم هکتاری خود که در یک منطقه مناسب و خارج از شهر بهشهر قرار داشت موجب شد تا مقدمات ساخت بیمارستان بزرگ شرق مازندران آغاز شود.

 

حالا صحبت از پیشرفت ۶۰درصدی ساخت این بیمارستان است که دیگر در ردیف پروژه های ملی هم قرار گرفته است, ولی  تکمیل آن نیز به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که گفته می شود حدود ۶میلیارد آن تامین شده است و در صورتی که همه اعتبار پیش بینی شده تامین گردد این طرح بزرگ در سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید تا شاید بخشی از آلام و دردهای ناشی از فقدان یک بیمارستان مجهز و جدید در این منطقه برطرف شود.

 

بیراه نیست که بگوئیم تکمیل هرچه سریع تر این بیمارستان یک اولویت اساسی برای شرق استان مازندران است چراکه تاخیر هر روزه در بهره برداری از این نوع طرحها  مصداق بارز مرگ و زندگی برای مردمانی است که با مراجعه به بیمارستان های شلوغ و قدیمی این شهرها نا امید به خانه برمی گردند و مجبورند رنج بیماری را ناخواسته تحمل کنند.