حبیب الله ساداتی مدیر کل حج و زیارت مازندران با اشاره به مشکلاتی که دفاتر غیرمجاز اعزام عتبات برای مردم بوجود می آورند گفت: دفاتر جهانگردی تیهو در بهشهر، عصر میعاد در نکا، ققنوس در ساری دفاتر غیرمجاز هستند.

هشدار مدیر کل حج و زیارت درباره دفاتر غیرمجاز اعزام به عتبات+ اسامی دفاتر غیرمجاز شهرستانهای شرقی

 

 

به گزارش شرق پرس حبیب‌الله ساداتی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه برخی زائران در زمینه سفر عتبات عالیات آگاهی لازم ندارند و با ثبت‌نام در کاروان‌های غیرمجاز مشکلات بسیاری را برای خود به وجود می‌آورند، افزود: در روزهای گذشته دفتر جهانگردی عصر میعاد کاروان ۱۶۰ نفره را به‌صورت غیرمجاز به قصد زیارت عتبات عالیات سه روز در تهران مردم را معطل و سرگردان کرده است.

 

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تأکید مردم برای سفر عتبات عالیات حتماً به کاروان‌های مجاز مراجعه کنند، افزود: دفاتر جهانگردی تیهو در بهشهر، عصر میعاد در نکا، ققنوس در ساری، آبان‌گشت در تنکابن دفاتر غیرمجاز بوده و افراد از مراجعه به این دفاتر به‌صورت جدی پرهیز کنند.

 

 

ساداتی درباره زمان پروازهای مجاز عتبات عالیات، گفت: دو پرواز پنج‌شنبه، یک پرواز شنبه و دو پرواز روز یک‌شنبه هر هفته برای زائران عتبات در نظر گرفته شده‌ است.

 

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه دریافت وجه به صورت نقدی از زائران عتبات عالیات ممنوع است، یادآور شد: یکی از مواردی که نشان می‌دهد دفاتر غیرمجاز است، این بوده که وجوه را به‌صورت نقدی از افراد دریافت می‌کنند.

 

 

این مسئول ادامه داد: درخواست ما از متقاضیان سفر عتبات عالیات این است اگر با افرادی که در این زمینه قصد سودجویی دارند، برخورد کردند حتماً به حج و زیارت اطلاع داده تا به‌صورت جدی موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

ساداتی تصریح کرد: متقاضیان برای اعزام به عتبات عالیات با مراجعه به ۲۲۰ دفتر زیارتی استان و یا سامانه به آدرس attabat.haj.ir نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کرده و به‌صورت مستقیم در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند و وجوه خود را به‌صورت اینترنتی واریز کنند.

 

 

وی هشدار داد: افراد از مراجعه به دفاتر غیرمجاز پرهیز کنند؛ چرا که برخی افراد مورد سوءاستفاده سودجویان قرار گرفتند و وجوه خود را پرداخت کردند و هنوز هم با گذشت چندین ماه اعزام نشده‌اند و نتوانسته‌اند وجوه خود را پس بگیرند.

 

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران در پایان در مورد اعزام زائران در ماه مبارک رمضان، گفت: متقاضیان در این زمینه به دفاتر حج و زیارت مازندران مراجعه کرده تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.