مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مازندران در آزادسازی سوسنگرد دوشادوش همه رزمندگان وارد صحنه شد اما در بازسازی سوسنگرد، پیشتاز بود و زودتر از استان های دیگر اقدام به بازسازی این شهر کرد.

همایش " آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد" در شرق مازندران برگزار شد

 

به گزارش  شرق پرس (شرق مازندران) همایش استانی بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد، با عنوان از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد با حضور امام جمعه بهشهر و مسئولان استانی، در سالن بصیرت ارشاد این شهرستان برگزار شد.
 

حجت الاسلام یدالله غلامی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در این مراسم با بزرگداشت نام و یاد شهدا، روحانیت و همه رزمندگان گفت: فلسفه برگزاری این اجتماع و همایش، بزرگداشت نام و یاد امام و شهدا و همه آنانی است که در بازسازی سوسنگرد از جان گذشتگی کردند.

 

وی اظهار کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با وجود اینکه دشمن ما دارای موقعیت برتر بود اما پیروز نشد و این رمز پیروزی رزمندگان ما بر دشمن، ایمان به خدا، ولایتمداری و استقامت بود.

 

غلامی افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران با کمترین تجهیزات و امکانات در برابر دشمن جانانه ایستادند و به نوعی عاشورایی جنگیدند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در ادامه با بیان اینکه با یک پیام امام راحل، سوسنگر در ۲۴ ساعت آزاد و حصر آبادن شکسته شد گفت: آزادسازی سوسنگرد کمتر از آزادسازی خرمشهر نبود چرا که با تصرف سوسنگرد توسط دشمن، خطر تصرف اهواز هم بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: حماسه بزرگ سوسنگرد و دلاور مردی های آن باید در سینه تاریخ ثبت شود و همگان با این ایثار و مقاومت ملت ما آشنا شوند که شاید در برخی از موارد کوتاهی شده است.

 

عبدالله ملکی افزود: همایش بزرگداشت سوسنگرد در ۲ سال متوالی از سال گذشته در استان مازندران برگزار و سال گذشته با محوریت آیت الله روحانی امام جمعه فقید بابل در شهرستان بابل و امسال هم در بهشهر با محوریت امام جمعه فقید بهشهر، آیت الله سید صابر جباری برگزار شد.

 

وی ادامه داد: مازندران در آزادسازی سوسنگرد دوشادوش همه رزمندگان وارد صحنه شد اما در بازسازی سوسنگرد، پیشتاز بود و زودتر از استان های دیگر اقدام به بازسازی این شهر کرد.

 

به گزارش ایرنا, در این مراسم از بیت آیت الله سید صابر جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، بیت حجت الاسلام حسینی کوهستانی و بیت زنده یاد عباس حسینی که نقش ارزنده ای در بازسازی سوسنگرد داشتند تجلیل شد.