با توجه به اعلام آمارهای سفرهای نورورزی, برخی آمارهای ارائه شده از کمیته ها برای هرکسی که تنها یک ساعت در یکی از مبادی شریانی مازندران ایستاده باشد قابل قبول نیست.

همه ی آمارهای عجیب مسئولان از مسافران نوروزی!

 

 

به گزارش شرق پرس این روزها که بازار سفرهای نوروزی گرمتر از همیشه است و در هر شهرستانی یک ستاد برای کنترل میزان و کیفیت خدمات ارائه به مسافران ایجاد شده، ستاد استانی خدمات سفر هم متشکل از کمیته های مختلف از جمله کمیته اسکان و حمل ونقل در مازندران(مقصد اول گردشگران نوروزی کشور) تلاش میکند با آمارهای روزانه از خدمات روزانه و شبانه راهدارها، پلیس، هلال احمر، بهداشت و درمان، مراکز فرهنگی و تاریخی و ….. به برنامه ریزی مناسب‎تر برای خدمات شایسته‎تر کمک کند.

 

 

اما این درحالیست که برخی آمارهای ارائه شده از کمیته ها برای هرکسی که تنها یک ساعت در یکی از مبادی شریانی مازندران ایستاده باشد قابل قبول نیست.

 

 

مثلا در آماری که روز سوم فروردین از میزان ورود خودروها از مبادی ۵ گانه استان منتشر شده صرف نظر از مکانیزم شمارش خودروها یک مساله خیلی عجیب و غریب به نظر می‎رسد و آنهم تناسب تعداد اتوبوسها و سواری های وارد شده به مازندران است.

 

 

خلاصه این آمار یعنی اینکه به ازای هر ۴ سواری ورودی به استان، ۲ و نیم اتوبوس وارد مازندران شده است که تقریبا غیرقابل تصور می‎نماید.

 

یا اینکه در روز سوم فروردین تنها ۷۹۱ سواری به ازای ۵۴۶ اتوبوس! از ۵ جاده هزار، سوادکوه، کندوان، کیاسر و … وارد مازندران شده اند!

 

 

یکی دیگر از آمارهای فضایی ارائه شده توسط کمیته ها میزان اسکان مسافران در چادرهای برپا شده در پارکها یا کنار خیابانهاست، به طوری که افزون بر تعداد چادرهای برپا شده در سراسر استان، رقم مسافرانی که در چادرهای خود در کنار پارکها و کنار خیابانها خوابیده اند نیز در این آمارها اعلام شده است!

 

 

به قول عادل فردوسیپور وقتی عدد دقیق تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی را اعلام می‎کردند” آن عدد ۳ آخر را از کجا آورده اید؟” نکند پای چشم برزخی در میان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

تابناک مازندران