حسنی با اشاره به رشد قابل توجه مسافران عید فطر امسال گفت: بیشترین ثبت اقامت مسافران در تعطیلات عید فطر امسال مربوط به روز پنجشنبه است.

 ورود مسافران عید فطر به مازندران از مرز 3 میلیون نفر گذشت!

 

 

به گزارش شرق پرس حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت سه میلیون و یکصد هزار و ۵۲۰ نفر شب اقامت مسافر در تعطیلات عید فطر در این استان خبرداد .

 

 

مهران حسنی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود : آمار اقامت مسافران تعطیلات عید فطر این استان از ۱۵ تا پایان روز ۱۷ تیرماه امسال است که به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

 

وی ادامه داد : بیشترین ثبت اقامت مسافران در تعطیلات عید فطر امسال مربوط به روز پنجشنبه است که یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۵۲۰ نفر شب اقامت ثبت شد.

 

معاون گردشگری مازندران با اشاره به ظرفیت ۷۰۰هزار نفری فضاهای اقامتی استان ، افزود : اقامت این تعداد مسافر تاکنون دستکم بیش از دو میلیون نفر بیشتر از ظرفیت اقامتگاهی پیش بینی شده ، بوده است .

 

وی بسیج امکانات عمومی ادارات و دستگاه های اجرایی برای اقامت مسافران در مازندران به عنوان اقدام سریع برای این منظور اعلام کرد و گفت : برای این منظور با هماهنگی های صورت گرفته از ظرفیت سالن های ورشی و پارک های درون شهری برای برپا کردن چادرهای مسافرتی استفاده شد .

 

وی ادامه داد : غرب مازندران همچنان بیشترین حجم حضور و اقامت مسافران این تعطیلات را به خود اختصاص داده است .

 

ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ظرفیت اقامتی مازندران را بیش از ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت اعلام کرد که از این تعداد ۳۵۶ واحد اقامتی رسمی به ظرفیت حدود ۳۰ هزار نفر شب شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان و مهمانپذیر است و مابقی ظرفیت اقامتگاهی غیر رسمی مانند خانه های مسافر ، ویلاها ، بوستان های شهری و جنگلی برای چادرخوابی است .