با بحرانی تر شدن وضعیت بیماری آنفلوآنزا و افزایش شمار جانباختگان در مازندران سلطان تویه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان برای مقابله با آنفلوانزا خبرداد.

anflonza51

 

به گزارش شرق پرس دکتر محمد سلطان تویه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تمام بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران مشکوک به آنفلوانزا در این استان مجاب و از نظر دارویی نیز تجهیز شدند.

 

 

طبق آخرین گزارش تاکنون ۱۱ نفر در استان مازندران براثر آنفلوانزا ‘اچ وان، ان وان ‘ جان خود را از دست دادند که بیشتر این افراد دارای پیش زمینه بیماری های کنترل نشده بودند.

 

وی اظهارکرد : با شیوع بیماری آنفلوانزا در استان برای نیاز یکهزار بیمار داروی مورد نیاز از سوی دانشگاه خریداری و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار داده شد.

 

وی افزود: در حال حاضر نیز داروهای مورد نیاز از وزارتخانه تهیه و به صورت زورانه در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی قرار می گیرد و مشکلی در تامین دارو وجود ندارد.

 

به گفته وی همچنین از ۷۰۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزا نیز نمونه گیری انجام و برای بررسی به مراکز درمانی ویروس شناسی مجهز ارسال شده است.

 

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آگاهی رسانی مناسب در مورد بیماری آنفلوانزا به مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش، همکاری با بهزیستی برای اطلاع رسانی به مراکز نگهداری و دستگاههای دولتی و غیر دولتی و دانشگاهی را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی برای تنویر افکار عمومی نسبت به این بیماری برشمرد.

 

وی اطلاع رسانی به افکارعمومی از طریق رسانه های نوشتاری و مجازی، حضور فیزیکی در رسانه ملی برای اطلاع رسانی و شرکت در گزارش های تلفنی رادیویی را از دیگر شیوه ها برای آگاهی رسانی به شهروندان پیرامون این بیماری از طریق دانشگاه علوم پزشکی مازندران برشمرد.

 

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نصب بنر هشدار و اطلاع رسانی در سطح شهر را از دیگر فعالیت های آگاهی رسانی این دانشگاه در مورد بیماری آنفلوانزا اعلام کرد.

 

دکتر سلطان تویه افزود : هم اکنون تب بیماری آنفلوانزا در این استان فروکش کرد، ولی همچنان مراکز درمانی و بیمارستانی ما در حالت آماده باش برای پذیرش بیماران هستند.

 

استان مازندران دارای ۳۴ مرکز بیماری و بیش از ۷۰۰ واحد درمانی دولتی و خصوصی برای پذیرش بیماران دارد.