محمدابراهیم یخکشی در کارگاه هم‌اندیشی طرح احیاء و تعادل منابع آب زیرزمینی از دشت بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران به‌عنوان دشت ممنوعه و بحرانی نام برد که نیازمند کارهای پیشگیرانه برای مدیریت منابع زیرزمینی است.

khoshksali15

 

به گزارش شرق پرس یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در کارگاه هم‌اندیشی طرح احیاء و تعادل منابع آب زیرزمینی منطقه ۲ کشور بابیان اینکه مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز را به‌صورت جدی در دستور کارداریم گفت: به‌منظور برخورد جدی و جلوگیری از حفر چاه‌های جدید در سطح استان، گشت‌های بازرسی دشت‌ها و چاه‌های استان در نقاط مختلف استقراریافته و فعالیت آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در استان مازندران ۷۰ میلیارد  تومان اعتبار اختصاص‌یافته است تا برای بهبود وضعیت موجود منابع آبی کارهای مناسب و اصولی انجام شود.

 

یخکشی گفت: آموزش و ایمنی، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، حفاظت از آب‌ها و پس آب‌ها، کنتور هوشمند، گشت‌های نظارتی  و… ازجمله طرح‌هایی است که در این راستا باقوت دنبال می‌شود.

 

مدیرکل دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب و امور مشترکین کشور در حاشیه برگزاریان همایش در جمع خبرنگاران گفت: طرح احیاء و تعادل منابع آب زیرزمینی ازجمله طرح‌های مصوبه شورای آب کشوری و از طرح‌های مهم و ملی وزارت نیرو است که باقوت دنبال می‌شود تا از هدر رفت سفره‌های زیرزمینی جلوگیری و منابع آبی حفظ شود.

 

محمدعلی مصطفوی افزود: اعتبارات مناسبی برای عملیاتی کردن این طرح‌ها به استان‌های مختلف اختصاص‌یافته و طرح باقوت در سراسر کشور دنبال می‌شود.

 

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده و مصوباتی که در بخش‌های مختلف صورت گرفته است ۱۷ دستگاه در سه حوزه حضور دارند و نقش مؤثر ایفا می‌کنند که قوه قضاییه واردشده و قوه مقننه باید برخی از قوانین را احصاء کند و برنامه‌های قوه مجریه نیز در حال انجام است.

 

مصطفوی ادامه داد: مردم دغدغه منابع آبی دارند و لذا باید با اجرای مناسب طرح احیاء و تعادل منابع آب زیرزمینی، برای حفاظت و صیانت از آب وارد عمل شویم تا با همکاری دستگاه‌های مختلف و همکاری آحاد جامعه این طرح به‌درستی و باقوت عملیاتی شود.

 

به گزارش مهر, کارگاه هم‌اندیشی طرح احیاء و تعادل منابع آب زیرزمینی منطقه ۲ کشور، با حضور مدیران آب منطقه‌ای منطقه دو کشور از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل در شرق مازندران برگزار شد.