برخی از طلب‎کاران پس از پیگیری‎های مکرر، دستور قطع تعداد 4 هزار و 500 اصله درخت 15 ساله محوطه شمال غربی شرکت پارس‌کروم خزر را میاندورود را دریافت کردند.

 

 

به گزارش شرق پرس شرکت پارس‌کروم خزر یکی از شرکت‎ها قدیمی میاندورود، در حالی دو سال پیش دچار تغییرات مدیریتی شده بود که تعطیلی، بدهکاری‎ و تجمع کارگران مقابل دستگاه‎های اجرایی آن را به یکی از مجموعه‎های راکد اما پرحاشیه تبدیل کرد، ولی با ورود مالکان جدید بسیاری از بدهی‎های این شرکت به‌ویژه مطالبات قدیمی کارگران پرداخت شد.

 

 

ghate-derakht-miandorod5 

 

روند پرداخت بدهی‎های قدیمی شرکت در حالی انجام شد که هنوز هم برخی از بدهکاری‎های شرکت پارس‌کروم با وجود تعطیلی و ایرادات زیست‌محیطی موجود در حال پرداخت است اما برخی از طلب‎کاران پس از پیگیری‎های مکرر، عصر امروز دستور قطع تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ اصله درخت ۱۵ ساله محوطه شمال غربی شرکت را دریافت کردند.

 

 

مسئله مهم اینکه قطع درختان این مجموعه در حالی آغاز شده است که به گفته شاهرخ ولی‌افتری مالک شرکت ماجرای کاشت این درختان از ابتدا با دستور سازمان محیط‌زیست و برای فیلتر کردن آلودگی احتمالی هوا و سالم‌سازی هوای این مجموعه انجام شده است.

 

 

ghate-derakht-miandorod7 

 

 

وی افزود: ظاهراً برای قطع این درختان مسائل زیست‌محیطی مورد توجه قرار نگرفته و این اقدام سبب نگرانی مردم منطقه و کارگران شده است.

 

 

یکی از کارکنان این مجموعه در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: اینکه بخواهیم برای وصول مطالبات خود دستور قطع درختانی را بگیریم که حکم زندگی برای ۵ هزار نفر از اهالی روستاهای اطراف و پاک‌سازی محیط‌‌زیست را دارد، اقدام مناسبی نیست.

 

محمد نادری اضافه کرد: دلیل کاشت این درختان در مجاورت شرکت پارس‌کروم تنها فیلتر کردن هوا و کمک به محیط‌‎زیست بوده است و با قطع درختان مردم روستاهای اطراف متضرر می‎شوند.

 

گفته می‎شود میزان طلب‌کاری افرادی که دستور قطع درختان را گرفته‎اند، ۳۵ میلیون تومان است که پس از قطع چند درخت با پیگیری مجموعه شرکت، لحظاتی اجرای این دستور متوقف شد تا با پیگیری بیشتر از مراجع قانونی جلوی قطع درختان گرفته شود.

 

 

 

 

فارس- عکس میانخبر