جشن باشکوه رمضان کمیته امداد امام خمینی (ره) روز پنجشنبه دوم مرداد از ساعت 10 صبح با حضور جمعی از مسئولین و خیرین نیکوکار شهرستان گلوگاه (بخش مرکزی و بخش کلباد) و هنرمندان صدا و سیما در سالن فرهنگی هنری فجر اداره ارشاد اسلامی  گلوگاه برگزار شد.

به گزارش شرق پرس, دکتر میر احمدی امام جمعه گلوگاه ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام  عالیشاه رییس کمیته امداد گلوگاه اظهار داشت: کمیته امداد از ابتکارات امام خمینی (ره) و در واقع یکی از الهامات الهی به قلب امام امت بود. که در حال حاضر کشورهای دیگر از این طرح اقتباس می کنند.

وی افزود: نگاه ما به انسان باید مانند نگاه به مسافر باشد و دنیا نیز مانند یک مسافر خانه است همانطور که مسافر در ازای مدت محدودی که در مسافر خانه می ماند بهایی پرداخت می کند انسان هم باید بهای دنیا را بپردازد که آن زکات است.

آیت الله میر احمدی گفت: انسان زیرک بخشنده است و انسان باید در عین بخشندگی مهربان هم باشد وبرای بخشش خود هیچ منتی نداشته باشد. وی همچنین  تاکید کرد ما باید محبت و بخشش هایمان را فراموش کنیم.

در ادامه نیز رییس کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: در این شهرستان ۱۷۰۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و در طرح اکرام به یتیمان حدود ۱۰۰ نفر حامی یتیمان هستند.

عالیشاه اضافه کرد: کمیته امداد طرحی رابرای زکات فطره در نظر دارد که در روز عید سعید فطر صندوق هایی فقط از طرف کمیته امداد در مساجد گذاشته شود و مردم زکات های فطره خود را بعد از نماز درون آن صندوق ها بریزند و مبلغ جمع شده به نیاز مندان منطقه اطراف همان مسجد داده می شود.

در این ویژه برنامه که آخرین جشن “در همین نزدیکی”  در شهر گلوگاه بود هنرمندان با خواندن آوازهای محلی و اجرای نمایش لحظات شادی را برای حاظران رقم زدند  و در پایان هم از خیرین برتر شهرستان گلوگاه تجلیل و لوح هایی به آنها اهدا شد.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ملاحظه می کنید:

jashng1

jashng2

jashng3

jashng4

jashng5

گزارش و عکس: مریم کلبادی نژاد-شرق پرس