رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر با اشاره به مهم‌بودن این پاسگاه، اظهار داشت: در سال 89 نیز همین مرکز توسط قاچاقچیان چوب به آتش کشیده شد.

 

atash20

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر از تخریب کامل پاسگاه ایست و بازرسی منابع طبیعی شهر خلیل‌شهر توسط قاچاقچیان چوب خبر داد.

 

به گزارش شرق پرس, مسعود حبیبی در گفت‌وگوی با فارس، اظهار داشت: حدود ساعت چهار صبح امروز (شنبه) ، مرکز ایست و بازرسی محمولات جنگلی در کنار کارخانه «نئوپان ۲۲ بهمن» واقع در شهر خلیل‌شهر توسط قاچاقچیان چوب به آتش کشیده شد.

 

وی تصریح کرد: قاچاقچیان، از مواد منفجره برای تخریب این مرکز استفاده کردند و این مرکز به طور کامل تخریب شد.

 

این مسئول بیان داشت: ساعت کاری ماموران مرکز از هفت صبح تا ۹ شب است و به طور طبیعی در آن ساعت هیچ‌کدام از ماموران در محل حادثه حضور نداشتند.

 

حبیبی اضافه کرد: ۱۰ روز پیش نیز دوربین مداربسته‌ای که در این مرکز نصب شده بود به سرقت رفت و به احتمال زیاد با توجه به حادثه صبح امروز، باید کار قاچاقچیان باشد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر با اشاره به مهم‌بودن این پاسگاه، اظهار داشت: در سال ۸۹ نیز همین مرکز توسط قاچاقچیان چوب به آتش کشیده شد.

 

وی تصریح کرد: این مرکز نزدیک کارخانه نئوپان است و روزانه یک یا دو قاچاقچی چوب دستگیر می‌شوند.

 

حبیبی با بیان اینکه کارخانه نئوپان، چوب‌ها را خریداری می‌کند و نمی‌داند که قاچاق هستند یا خیر، ادامه داد: با وجود همکاری‌هایی که با یکدیگر داریم اما قاچاقچیان از هر ترفندی برای انتقال چوب‌های قاچاق به کارخانه چوب استفاده می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: کمبود نیرو، نداشتن امنیت شغلی و نبود امکانات و اعتبارات مالی سازمانی، به ما اجازه نمی‌دهد که ایستگاه‌های ایست و بازرسی به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند.