محمدعلی صفرپور در حاشیه آیین کتابت قرآن توسط 40 خوشنویس نکایی گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی مهم‌ترین ضرورت عصر حاضر است که کتابت وحی نیز با همین هدف و در راستای خارج کردن قرآن از مهجوریت برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا از برگزاری پنجمین کتابت وحی در این شهرستان خبر داد.

ketabat
به گزارش شرق پرس، محمدعلی صفرپور در حاشیه آیین کتابت قرآن توسط ۴۰ خوشنویس نکایی گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی مهم‌ترین ضرورت عصر حاضر است که کتابت وحی نیز با همین هدف و در راستای خارج کردن قرآن از مهجوریت برگزار شد.

وی با تاکید بر این که هنر می‌تواند در جهت ارتقای فرهنگ اسلامی نقش ارزنده‌ای داشته باشد، تصریح کرد: هنرمند خالق اثر هنری است و لذا می‌تواند با خلق یک اثر به آن روح و جان بخشیده و به جامعه عرضه کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا ادامه داد: براساس سنوات گذشته با همکاری انجمن خوشنویسان به مدیریت هنرمند و استاد برجسته خوشنویسی آقای فریبرز نوری به یاد اولین کتابت وحی حضرت علی(ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه عموما کتابت وحی در هفته پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اولین کاتب قرآن امام علی(ع) بوده است و لذا هنرمندان با احترام به مولا و مقتدای‌مان امام علی (ع) کتابت وحی را بعد از شهادت ایشان انجام می‌دهند تا در جهت ترویج فرهنگ قرآنی نقش‌آفرین باشند.

صفرپور با اشاره به این که آثار هنرمندان هویت فرهنگی آینده ما است، تصریح کرد: باید اهتمام ارزنده‌ای از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در جامعه وجود داشته باشد تا آنان با رغبت بیشتری به کارهای هنری پرداخته و در جهت عرضه محصولات هنری خود دلگرم باشند.

وی گفت: این مراسم همراه با نمایشگاه آثار هنرمندان در زمینه‌های فرهنگ رمضان، روزه و ترویج آثار معنوی قرآن است و به طور زنده سوره حجرات از کلام وحی با حضور بیش از ۴۰ هنرمند خوشنویس شهرستان نکا کتابت و قلم زده شد.

رئیس ارشاد نکا اهداف این همایش کتابت وحی را، ترویج فرهنگ قرآنی و معنویت ماه مبارک رمضان، فواید و آثار روزه از دیدگاه قرآن و همچنین ترویج آثار هنری قرآن با هنر خوشنویسی اعلام کرد.

امام جمعه نکا نیز بیان داشت: توجه به مفاهیم قرآن و تدبر در آن، انسان‌ را از فتنه و هجمه‌های دشمنان دور می‌کند و سعادت و سلامت زندگی مادی و معنوی او را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی افزود: سعادت و خوشبختی در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است و لذا باید از همه فرصت‌ها برای نهادینه کردن قرآن در زندگی استفاده کنیم که کتابت قرآن و زیبا شناختی قرآن یکی از این راه‌ها است که تاثیر به‌سزای در نهادینه کردن این مهم در زندگی دارد.
فارس