جعفر احمدی فرماندار نکا شهرستان نکا با اشاره به سیل سال 78 در این شهرستان گفت: نکا دچار مشکلات زیرساختی است که باید رفع شود.

احمدی فرماندار نکا شهرستان نکا دچار مشکلات زیرساختی است

 

 

به گزارش شرق پرس جعفر احمدی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف عمرانی و زیرساختی در شهرستان نکا که با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور روستایی و مناطق محروم و معاون عمرانی استاندار مازندران، برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نکا دچار مشکلات زیرساختی است که باید رفع شود.

 

 

فرماندار نکا گفت: با وقوع سیل ۷۸ در نکا مشکلات زیرساختی فراوانی برای این شهرستان اتفاق افتاد که برخی از مشکلات این سیل همچنان پابرجاست.

 

 

وی با بیان اینکه در سرانه فضای سبز و معابر از شاخص کشوری عقب هستیم، افزود: علی‌رغم تلاش‌های همه جانبه شهردار و کارکنان شهرداری نکا برای رفع معضلات و مشکلات در این بخش به دلیل وجود مشکلات مختلف از گذشته و از سیل ۷۸، همچنان شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

 

 

فرماندار نکا با اعلام اینکه ورودی و خروجی شهر نکا یکی از مشکلاتی است که با آن دست به گریبان بوده‌ایم و اکنون با برنامه‌ریزی مدون در حال رفع این معضل هستیم، خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی هر شهری نماد آن شهر است، بنابراین باید با بهینه‌‎سازی در این راستا، شاهد ساخت و ساز مناسب در شهر باشیم.

 

 

احمدی گفت: در بخش اعتبارات ماده ۱۸ غیرمتمرکز سهم شهرستان نکا ۵۵ میلیارد ریال بوده که ۴ میلیارد ریال آن را به شهرداری اختصاص دادیم و در همین راستا بهشهر ۱۲۵ میلیارد ریال و شهرستان گلوگاه ۷۰ میلیارد ریال بوده است که سهم شهرستان نکا در شرق استان بسیار ناچیز بود که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب، سهم شهرستان افزایش یافته و شاهد افزایش اعتبارات در این بخش باشیم.

 

 

وی با اشاره به مشکلات مناطق روستایی نکا، یادآور شد: آب آشامیدنی و آسفالت از جمله مشکلات ما در بخش روستایی است که ۳۰ درصد روستاهای ما از آسفالت و ۶۰ درصد از آب آشامیدنی برخوردار هستند که با توجه به نیاز روستاییان و افزایش ماندگاری آنان در روستاها با خدمات‌رسانی در روستاها افزایش یابد.

 

 

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا با اشاره به در دست ساخت بودن چهار مجتمع آب‌رسانی در روستاهای نکا، افزود: با افتتاح این مجتمع‌های آب‌رسانی ۴۶ روستای منطقه از نعمت آب برخوردار می‌شوند و مشکلات مختلف منطقه و از جمله مشکلات ناشی از آب‌رسانی به روستاها با تانکر برطرف می‌شود.

 

 

احمدی با اشاره به خدمات مختلف در بخش راه روستایی، گفت: آسفالت راه روستایی نیز در دو بخش پکیج یک و دو برای روستاییان در حال انجام است و همچنین در بخش خدمات بهداشت و درمان، طرح هادی و مدارس روستایی نیز دارای مشکلاتی هستیم که در حال بررسی و رفع مشکلات هستیم.

 

 

شهردار نکا نیز در این مراسم اظهار کرد: زیرگذر شهدای غواص براساس ضرورت‌های مختلف شهری، کاهش ترافیک و کاهش مشکلات مختلف راه‌اندازی شده است تا با افتتاح آن شاهد جاده‌ای ایمن بوده و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

 

 

سید عیسی میری‌قلعه‌سری افزود: ساخت زیرگذر شهدای غواص نکا در ۱۲ متر عرض و ۲۲ متر طول در حدود هشت ماه به طول انجامید که اعتباری حدود ۱۳ میلیارد ریال برای آن از بخش اعتبارات تملک و منابع داخلی هزینه شد تا خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

 

 

وی با اعلام اینکه شهرداری نکا در بین شهرداری‌های مختلف شرق مازندران دارای کمترین بودجه دولتی است، گفت: شهرداری نکا در بخش‌های مختلف زیربنایی و روبنایی خدمات عمرانی با برنامه‌ریزی وارد شده است و امیدواریم با اختصاص اعتبارات مختلف دولتی به شهرداری خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

 

 

به گزارش فارس، همزمان با هفتمین روز از ایام‌الله دهه فجر، افتتاح سه پروژه عمرانی و خدماتی در نکا شامل زیرگذر شهدای غواص شهرداری نکا، کارخانه ادوات کشاورزی و آسفالت جاده روستایی دوراب نکا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی با حضور  رضوی معاون رئیس‌جمهوری در امور روستایی و مناطق محروم و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

 

 

فارس