رئیس دادگستری نکا در جلسه شورای فرهنگی این شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: در سال گذشته 198 مورد طلاق در هشت ماه ابتدای سال داشتیم که این تعداد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه به 184 مورد رسیده که هشت درصد کمتر شده‌ است.

 

talagh5

رئیس دادگستری نکا از کاهش هشت درصدی طلاق از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در نکا خبر داد.

 

به گزارش شرق پرس، حجت‌الاسلام محمدتقی ربیعی در جلسه شورای فرهنگی این شهرستان در اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: در سال گذشته ۱۹۸ مورد طلاق در هشت ماه ابتدای سال داشتیم که این تعداد در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه به ۱۸۴ مورد رسیده که هشت درصد کمتر شده‌ است.

 

وی اظهار داشت: در دهه اخیر درصد طلاق در کشور افزایش یافته و در هشت ماه ابتدای امسال ۴۹۵ هزار و ۶۷۱ نفر ازدواج در کشور ثبت شده که از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۳۰۲ نفر منجر به طلاق شده است که روزانه ۴۳۴ نفر طلاق در کشور اتفاق می‌افتد.

 

رئیس دادگستری نکا با اشاره به انواع طلاق خاطرنشان کرد: طلاق در جامعه ما به صورت توافقی و یک‌طرفه است که ۷۰ درصد طلاق‌ها، طلاق توافقی است که  علت طلاق بیان نمی‌شود و در طلاق یک‌طرفه باید علت طلاق از سوی زوجه اعلام شود و در صورتی که زوج بخواهد زوجه را طلاق دهد احتیاجی به علت طلاق نیست.

 

ربیعی، با بیان اینکه کاهش طلاق در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی متناسب است،یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد طلاق‌ها زیر پنج سال نخست زندگی است که بیانگر عدم شناخت کافی طرفین از همدیگر است که باید در این رابطه فرهنگ‌سازی مناسب انجام شده و مشاوره‌های مختلف دینی و اجتماعی انجام شود.

 

وی ادامه داد: بیشترین علت طلاق در کشور پیرامون اعتیاد، ضرب و شتم و سوءظن زوجین است.

 

رئیس دادگستری نکا بیان داشت: با انجام مشاوره می‌توانیم تا ۵۰ درصد آمار طلاق را کاهش داد که در این رابطه باید همکاری همه‌جانبه مسئولان و کارشناسان دینی و اجتماعی و فرهنگی کمک کار ما در کاهش طلاق در جامعه می‌شود.

 

رئیس اداره بهزیستی نکا نیز با بیان اینکه در ازدواج فامیلی ضریب آمار طلاق بسیار اندک است، اظهار داشت: در ازدواج فامیلی چون طرفین شناخت کافی از خود و خانواده‌ها دارند، آمار طلاق بسیار پایین است.

 

حسین اخوان گفت: باید در ازدواج با فرهنگ‌های مختلف در پی تنظیم فرهنگ‌ها بود و از ایجاد تنش در جامعه جلوگیری کرد تا با فرهنگ‌سازی مناسب برای کاهش طلاق اقدام شود.

 

وی افزود: اورژانس اجتماعی شهرستان نکا در سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده‌ است و در سال‌جاری نیز از ۱۹۰ پرونده طلاق ارجاع شده به اورژانس اجتماعی نکا، ۴۵ مورد یعنی ۲۶ درصد به صلح و سازش ختم شده است./فارس